از سال ۱۳۵۰ که استخراج سنگ از معدن چغارت آغاز شد و کوه به آن عظمتی به گودال عمیق کنونی تبدیل شد طی نیم قرن گذشته مدیران بومی و غیربومی بسیاری به خود دیده است. هرکدام به نوبه خود در انجام وظایف خود نقاط ضعف و قوت داشته اند و نمی توان این خصوصیات را تنها به مدیر بومی یا غیر بومی نسبت داد؛ اما مسایل امروز سنگ اهن برمی گردد به خواب زدگی برخی که تا به امروز خام فروشی و واگذر کردن معادن با عیار بالا به شهرهای اطراف چندان برایشان اهمیتی نداشته است و حال که گفته می شود ۵ سال دیگر عمر معدن تمام است همه برآشفته شده اند.
از اوایل سال ۱۴۰۰ که دولت جدید روی کار آمد همه منتظر عزل و نصب مسئولین بودند و این تغییرات دور از انتظار نبود، باید این موضوع را پذیرا باشیم؛ اما آنچه انتظار می رود ملاک تغییرات مدیران مطابق با نظر ریاست محترم جمهور، منطبق بر اصل شایسته سالاری و مردمی بودن، باشد که این رویه به سمت بافق نشانه رفته است و در آینده موجب می شود تا پرونده اعمال این مدیران نه تنها برای حضرت پروردگار؛ بلکه برای انسانهای نجیب شهر بافق به یادگار باقی بماند.
عده ای این روزها در فضای مجازی با بکارگیری برخی الفاظ ناپسند همانند ” بافقی ها غریبه پرست هستند” بافقی ها حسود هستند ” تازیانه بر ریشه فرهنگ مهمان نوازی آباء و اجدادی خود می زنند، باید با صراحت بگویم؛خیر! اینگونه نیست!بافقی ها بسیار نجیب و آرام هستند،فقط مسئاله اعتمادی است که از ابتدای سال ۵۰ تاکنون به برخی مدیران اسبق کرده اند.

فعالین اجتماعی مجازی نگذارند افراد سواستفاده گر از آب گل آلود ماهی بگیرند و شهر بافق را در اذهان هم استانی ها و کشور بی نظم تلقی کنند. گذشته ها گذشته؛ باید اقدامات مدیران گذشته را به عدالت تنها قاضی عادل سپرد و به دور از منفعت طلبی به فکر آبادانی و آینده نگری برای فرزندان ونوادگانمان باشیم.

همانطور که طی ۸ سال گذشته دولت تدبیر و امید با خط و مشی خود سکان این کشتی را به دست گرفت و تا به اینجا رسانیده است؛ امیداست دولت مردمی روی کارآمده با افکار و کارایی منحصربه فرد مدیران خود آینده روشنتری نسبت به قبل برای مردم بافق رقم بزند؛ قطعاً دولتی که با مردم است نخواهد گذاشت بافق بیش از پیش سقوط کند و امیدداریم روزبه روز بهتر شود.
اگر این دو دسته گی و سه دسته گی که امروز مثل آتش خانمان سوز در میان دلسوزان ومسوولین شهر افتاده است با درایت، مدیریت نشود گریبانگیر فرزندان و نوادگانمان در آینده نه چندان دور خواهد گرفت.

آینده فرزندان ما نباید در خطر بیفتد! نباید در یک کشور اسلامی برخی از افراد در جناح راست و چپ باعث ایجاد تفرقه در میان اقشار جامعه شوند!؛ هرچند که برخی از این افراد، در این میان نقاب به چهره زده و به راحتی در هر دو جناح سرک می کشند و به این اختلافات دامن می زنند؛ امید است هرچه زودتر با درایت، مدیران شایسته انتخاب شده و به مهمترین دغدغه های مردم پاسخ داده شود، دغدغه هایی مانند ایجاد کارخانه های جوار معدنی و جوار ریلی، توجه به مسئولیت های اجتماعی معادن و ….!
افق کویر، الهام‌ نصیرزاده بافقی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *