🔸مدیر کارخانه تعمیرات لکوموتیو بافق گفت: با تلاش متخصصان بومی، برای نخستین بار تعمیرات اساسی لکوموتیو در بافق انجام شد. خبرگزاری صدا و سیما – یزد

محمدرضا رشیدیون، مدیر کارخانه تعمیرات لکوموتیو بافق در گفتگو با خبرگزاری فارس در بافق، اظهار کرد: تعمیر اساسی و مستمر لکوموتیو از جمله هزینه‌های اجباری تحمیل شده به صنعت ریلی کشور است که تاکنون به ناچار باید انجام می شد و علاوه بر هزینه، زمان قابل توجهی را نیز به خود اختصاص می‌داد.
وی افزود: هزینه تعمیر و بازسازی کامل و اساسی یک لکوموتیو، حدود ۱۰ میلیارد ریال است که با انجام تعمیرات اساسی توسط متخصصان بومی، این هزینه حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.
مدیر کارخانه تعمیرات لکوموتیو در شهرستان بافق گفت: با بومی سازی تعمیرات نه تنها هزینه کاهش داشته بلکه زمان تعمیرات نیز بالغ بر ۷۰ درصد کاهش یافته که این مهم نقش مهمی در بهره برداری بیشتر و بهتر ایفا می‌کند.
رشیدیون با بیان این‌که  پیش از این تعمیرات لکوموتیو در خارج از شهرستان انجام می‌شد و حدود شش ماه تا یک سال زمان می‌برد، تصریح کرد: در حال حاضر فقط ۴۰ تا ۴۵ روز برای تعمیر اساسی یک لکوموتیو نیاز است.
وی با اشاره به این‌که در گذشته از قطعات مستهلک و غیرقابل استفاده می‌شد، خاطرنشان کرد: در حالی که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ها صرف خرید قطعات از خارج و ۲۰ تا ۳۰ درصد درصد هزینه‌ها صرف خرید قطعات از داخل می‌شد، اما در حال حاضر با بازسازی و تعمیر این قطعات در داخل، این هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است.
مدیرکارخانه تعمیرات لکوموتیو در پایان گفت: جمعاً ۱۰۶ لکوموتیو در شهرستان بافق نگهداری و تعمیر می‌شود که از این تعداد ۵۰ مورد جی‌ای، ۴۹ لکوموتیو آلستوم و ۷ لکوموتیو آراُاُ است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *