- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

بی عدالتی حوزه های انتخابیه یزد در دوران رئیسی پایان می یابد!؟

برای حل مشکلات و گذر از تبعیض و بی عدالتی که ریشه اکثر نارضایتی های مردمی است باید به ریشه ها پرداخت و کیست که نداند یکی از اصلی ترین ریشه های بی عدالتی و تبعیض در استان نحوه تفکیک حوزه های انتخابیه در استان است که در این تفکیک یک شهرستان بر اثر اعمال نفوذ سیاسیون بر کل استان برتری داده شده و سالها باعث ایجاد محرومیت در اکثر شهرستانهای استان شده است. باید این موضوع درک شود که از تبعیض و بی عدالتی نمی توان خروجی عدالت و رفع محرومیت گرفت و نگاه مردم را نسبت به نظام در شهرستانهای محروم یزد بهبود بخشید.

شوق الشعراء در توفان یزد به درستی به این مقوله پرداخته و نوشته: “چگونه می شود از تبعیض و  بی عدالتی به عدالت رسید!؟ اینک: اردکان صدهزاری نفری یک نماینده در مجلس دارد! تفت و میبد دور از هم یک نماینده! بافق و مهریز و ابرکوه و خاتم و مروست و بهاباد دور از هم نیز یک نماینده! یزد و اشکذر هشتصد هزار نفری یک نماینده!
این رسمی است که متاسفانه از پایان دوران هاشمی و آغاز  دوران خاتمی تابحال ادامه داشته و هیچ رئیس جمهوری هم برای حل آن هیچ تلاشی نکرده و هر تلاشی با قدرت نمایی لابی جریانات خاص سیاسی به بن بست خورده است و اما می شود بسادگی عدالت را اجرا کرد، البته اگر که عزمی باشد
اردکان و میبد و (اشکذر) یک نماینده
بافق و مهریز و بهاباد یک نماینده
خاتم و مروست و تفت و ابرکوه یک نماینده
یزد (و اشکذر) هم دو نماینده
بهمین سادگی، آیا عزم و همتی، حداقل برای تحقق عدالت ظاهری در حوزه های انتخابیه هست!؟ محمدرضا شوق الشعراء، ۱۹۰۰/۹/۲۵، توفان یزد”