- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

در بطری میخکوب شدیم و زمان را فراموش کردیم / بطری کار جدی، فاخر و جذابی فراتر از محیط و جامعه هدف آن

مدت مدیدی بود که به دیدن تئاتر نرفته بودیم و ذهنیت ما از تئاتر کارهای قبلی بود که سالها پیشتر می رفتیم البته نه همه آنها، همان سالها که خودمان هم در چند کار در زمان دانشجویی بازیگری کردیم، حتی تهیه کنندگی و کارگردانی را در چند جنگ یدک کشیدیم، مجری کارها هم بودیم و دست به کارهای نو زدیم، حضور بانوان دانشجو در تئاتری احساسی و عشقی که متفاوت از آن زمان بود، خوانندگی آقایان و بانوان با هم روی صحنه، در کنار موسیقی اصیل سنتی استفاده از پاپ که آن زمانها در بافق کمی تابو شکنی بود. یادمان هست بیشتر تئاتر در کنار دیگر برنامه هایی مانند برگزاری مسابقات مختلف، تقلید صدا، شعبده بازی، اجرای موسیقی و خوانندگی و میان پرده های کوتاه طنز یا نمایشهای کمدی در جنگ ها ارائه و اجرا می شد. آن روزها وقتی قرار بود کار پربار و دغدغه مندی از جامعه ساخته شود عدم استقبال مخاطب یکی از مشکلات بود که هنرمندان می توانند تایید و ریشه یابی کنند یا رد کنند. اما اگر هنر ادامه کار یا عشق آن را نداشتیم حداقل به مشکلات پیش روی یک گروه هنری کاملا آشنا شدیم که می تواند به روز شود.
هنر سرچشمه لایزال عشق، از مظاهر زیبا و دل انگیز حضرت عشق روی زمین است و از ازل تا ابد به عنوان زبان مشترکی بین خودها وجود داشته است. هنر شاه کلیدی برای تل انگر زدن به فطرتها بوده و قطعا هنر اصیل هیچگاه مورد حمایت صد در صدی حکومتها نبوده است. هنر قوی که با عشق همراه است قدرتی فراتر از حکومتها و دولتها داشته و می تواند آنها را به زانو درآورد و فراتر از زمان و مکان حرکت کند. هنر اصیل هیچگاه مادی نیست و قطعا طرفداران خاص دارد. اما قدرت شگرفی که در هنر و مفهوم آن نهفته است به همراه قدرت عشق، اعتقاد، ایمان و اعتماد به نفس و خودباوری که در هنرمند وجود دارد می تواند جهان را برای ده ها سال، صدها سال و حتی ده ها قرن تکان دهد و همیشه نو بماند.
بطری کار جدی، فاخر، اجتماعی و جذابی بود همراه با طنزهای ریزی که در روزمره نیز بین نوجوانان و جوانان وجود دارد جدا از ورود به مقوله ای که بحث روز بوده، همزاد پنداری خوبی در آن شکل می گرفت و به جذابیت کار می افزود تا گذر حدود یکساعته کار را اصلا احساس نکنید و تا آخر کار روی صندلی میخکوب شوید، متن قوی با پردازش عالی و نزدیک به جامعه و استفاده از بازیگران و کاراکترهای خوب برای کار، فراتر از محیطی که در آن قرار داشت و جامعه هدف آن حرف برای گفتن داشت و می توان آن را به جامعه ای در هر جایی از این دنیا ربط داد. بعد از دیدن بطری حتما من بعد منتظر کارهای بعدی گروه هنری عرفان بافق و بازیگران توانمند بطری خواهیم بود و به همشهریان خصوصا هنردوستان کارهایشان را توصیه می کنیم. 
عضو شورای سردبیری عصر بافق