- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

از مسئولان شهرستان بابت همراهی تشکر می کنم / در پروژه با هیچ کسی رودروایسی نخواهم داشت و کوتاهی ها را به مردم اعلام خواهم

محمد رضا صدر بافقی، مجری طرح مگامدول احیاء مستقیم آهن اسفنجی شرکت نوظهور کویر در گفتگو با دهستانی خبرنگار عصر بافق گفت: تمام هم و غم ما دستیابی به توسعه پایدار و رسیدن به چرخه کامل فولاد و حرکت به سمت محصولات نهایی است. چادرملو بیست سال بعد از سنگ آهن راه اندازی شده و اکنون دارای ۵ خط تولید کنسانتره، یک واحد گندله، دو واحد گندله در دست احداث در اردکان و بهاباد و دو کارخانه فولاد ارفع و غدیر ایرانیان می باشد و توانسته با برنامه ریزی چرخه فولادش را کامل کند. اما ما بعد از پنجاه سال تازه به گندله سازی رسیده ایم.
صدر بافقی ادامه داد: تفاوت چندانی بین کنسانتره و گندله وجود ندارد و ارزش افزوده ای که در کنسانتره هست هرگز در گندله نیست‌. گندله فقط برای تولید آهن اسفنجی لازم است و ارزش افزوده کنسانتره و آهن اسفنجی، نورد و تختال در چرخه فولاد از همه بیشتر است.
مجری مگامدول نوظهور در جواب به سوال خبرنگار عصر بافق که مشکلات پروژه چیست و چه زمانی شروع بکار می کند و چه مدت زمان برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارد اذعان داشت: قرارداد ۳۵ ماهه هست که ۳۲ ماه نصب و راه اندازی و ۳ ماه استارت گرم و تحویل است. دلیل طول کشیدن واگذاری زمین دغدغه های شورای شهر و فرماندار در خصوص آلایندگی است که طی جلساتی با همکاری این عزیزان مقرر شد ضمن تحویل موقت زمین، در زمینه ارزیابی محیط زیست مشاوری گرفته شود تا بتواند بررسی کامل مباحث آلایندگی و زیست محیطی زمین را انجام داده و به تمام دغدغه های مسئولان شهرستان پاسخ دهد و همزمان نیز مشاور و پیمانکار کارهای ژئوتکنیک و توپوگرافی زمین را انجام دهند.
نماینده غدیر در شرکت نوظهور ضمن تشکر ویژه از طلایی مقدم فرماندار بافق، اعضای شورای شهر و تفکری، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، روسای اداره های محیط زیست و منابع طبیعی در خصوص همراهی در واگذاری موقت زمین تصریح کرد: تا ۴۵ روز آینده کارهای ژئو تکنیک و محیط زیست همزمان با هم انجام خواهد شد و بعد از آن پیمانکار برای تجهیز کارگاه شروع بکار خواهد کرد. 
وی در پاسخ خبرنگار عصر بافق بابت میزان اشتغالزایی و بکارگیری نیروهای بومی گفت: برای شروع بکار حدود ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود که هم بومی و هم غیر بومی هستند و دلیل استفاده از نیروی غیر بومی هم استفاده از نیروهای متخصص و همراه پیمانکار می باشد. اما سعی ما در آموزش نیروهای بومی است که در زمان راه اندازی کمترین نیروی غیر بومی را حفظ کنیم.
صدر بافقی در رابطه با روزشمار طرح اعلام کرد: در زمان شروع تجهیز کارگاه نسبت به نصب روزشمار اقدام می کنیم و این قول را به شما می دهم به دلیل اینکه شرکت MMTE پیمانکار قدری است در صورت عدم بروز اتفاق خارج از قاعده پروژه در زمان مقرر تحویل شود.
مجری طرح مگامدول نوظهور در پایان گفت: باعث افتخار من است که در این پروژه به شهر و مردم بافق خدمت کنم و حتما در این مسیر با هیچ کسی رودروایسی نخواهم داشت و اگر هر جایی قصور یا کوتاهی صورت بگیرد به مردم اعلام خواهم کرد. سعی ما بیشتر استفاده از نیروهای بافقی و شرکتهای تخصصی برق و مکانیک در بافق در کنار پیمانکار است اما در شروع کار بیشتر به نیروهای کارگری نیاز است.