پس از گذشتن نوظهور از خان اول یعنی قرارداد و نهایی شدن آن طی ماهها و کش و قوس هایی که در نهایت معلوم شد تقریبا بی نتیجه بوده و همان قرارداد اول به امضاء رسیده، این سرمایه گذار در خان دوم یعنی تحویل زمین گرفتار شده و ظاهرا مسئولانی که قرار است با آینده نگری و دید بلند فرش قرمز معروفی که همواره در جلسات لق لقه زبانشان هست را جلوی سرمایه گذار پهن کنند، تا قدم به قدم نفس جوانان بیکار بافقی و رمق مدیران و سرمایه گذار را نگیرند دست بردار نیستند.
در شرایطی که نرخ بیکاری استان یزد در تابستان ۱۴۰۰ معادل ۱۳/۶ درصد و شاخص فلاکت استان در آستانه ۶۰ درصد شدن با فاصله ۴ درصدی از میانگین کشوری است عده ای بی درد که هر کدام مسئولیتهای مختلف را اشغال کرده و از جاهای گوناگون ارتزاق می کنند بی خیال جوانان بیکار از یک طرف صورتجلسه تنظیم می کنند تا چرخه فولاد کامل شود از طرف دیگر جلوی پای سرمایه گذاران به انحای مختلف سنگ اندازی می کنند. این در حالی است که نوظهور که سنگ آهن صاحب ۴۰ درصد از سهام آن است به اذعان کارشناسان این شرکت جدای از اشتغالی که می توانست زودتر ایجاد کند و تولیدی که می تواند جلوی خام فروشی را گرفته و مطابق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی حرکت کند در حال از دست دادن روزانه نیم میلیون یورو سود می باشد.
در بازار امروز امروز و فردا کردنها ترک فعلی عجیب از سمت مدیران است، مدیرانی که حاضرند فارغ از هرگونه اطلاعات کارشناسی با کلاس بازی در آورده و ژست زیست محیطی بگیرند را دعوت می کنیم تا یک روز به معدن بیشه در سری بزنند تا ببینند تاراج منابع و نابود کردن محیط زیست و زیستگاه های موجود شهرستان یعنی چه؟ حتما بازدیدی از نورد ابویی داشته باشند تا تعهدات زیست محیطی این شرکت را نیز بررسی کنند، ساعتی وقت بگذارند بازدیدی از گندله سنگ آهن با همان دید آلودگی داشته باشند. اینها همه در حالی است که اردکان در یک جلسه که اخیرا برگزار شد ده مجوز صنایع جوار معدنی می گیرد، البته که آنها از آن سمت بام و ما از این سمت بام در حال افتادن هستیم. خام فروشی، عدم سرمایه گذاری بلند مدت و ایجاد اشتغال پایدار، عدم تولید و عدم وجود برنامه ای برای دست یافتن به محصولات نهایی چرخه فولاد که هم آب کمتری نیاز داشته و هم آلایندگی کمتری دارد، لشکر جوانان بیکار، وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم، تبعات اجتماعی و آسیب های روانی و از بین رفتن امنیت در شهر از هر چیز دیگری خطرناک تر و از رگ‌ گردن به ما نزدیک تر است.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *