- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

ترک فعل مدیران؛ آفت بزرگ جامعه

مدیریت فرآیندی اثربخش در بکارگیری منابع مادی و انسانی، با توجه به اصولی متکی به سامان‌دهی و هدایت و کنترل و نظارت، براساس اهدافی که از پیش تعیین‌شده است، می‌باشد. مدیر فردی هدفمند است که به پیشبرد این فرایند می‌پردازد. وی با نیروی کارآمدی خود، باید بتواند تصمیمات لازم را در هدایت تشکیلات انسانی بکار گیرد و مجموعه را بدون توجه به منافع شخصی و مادی سامان‌دهی نماید.
یکی از آفت‌های بزرگی که جامعه ما بدان مبتلا شده ترک فعل مدیران است که یا براثر جهل است یا منفعت‌طلبی‌های بی‌رویه!
همین دو عامل کافی است که مجموعه‌های مختلفی ناراضی و شاکی از حمایت نشدن ها باشند! و متاسفانه استعداد و توانایی‌های جوانان ما یا در حالت بالقوه باقی بماند و یا آن‌قدر از طرف مدیران با بی توجهی و یا مانع‌تراشی مواجه شود که عطایش را به لقایش ببخشند.
امروز در شهرستان بافق به ‌شدت با سوء مدیریتی برخی مدیران، شاهد نابود شدن سرمایه انسانی هستیم. که می‌طلبد مدیران بویژه مدیرانی که شاهرگ های فرهنگی شهر از قضا به دست آنان افتاده، با اعتقاد به این‌که هر نوع استعدادی ارزشمند است ، جوانان را با حمایت‌های مادی و معنوی خود در راستای ایجاد تحولی انقلابی با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب و جهت گیری از آن یاری رسان باشند. لذا این نکته بسیار حائز اهمیت است نباید اجازه داد که ضعف در خودباوری و عقاید یک مدیر مانع نتیجه بخشی تلاش ها و همت های جونان دغدغه مند شود.
جوانان خوش استعداد و نخبه درعرصه های مختلف هم بدانند عدم وجود امکانات نباید دلیلی بر عدم تلاش باشد. خطر یکنواخت بودن جاده صاف به‌مراتب بیشتر از جاده پرپیچ‌وخم است، چراکه انسان در اثنای سختی ها و بلندی ها ساخته می‌شود. پس باید برای تحول جامعه کوشید و اگر به درستی راه ایمان داریم از هیچ تلاشی دست نکشیم حتی اگر لازم باشد به تغییر شرایط فکر کنیم!
یاداشت؛ زهرا زارعی