- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

توپ پیگیری شفافیت دو درصد فروش معادن در زمین فرماندار

بحث پیگیری شفاف سازی دودرصد فروش معادن که در برهه ای از زمان به شدت داغ شده بود و برابر با صحبت یکی از اعضای شورای شهر در شرکت سنگ آهن متوقف شد مدتی است دغدغه تمام مسئولان شهر شده، از امام جمعه تا اعضای شورای شهر و بخشی از مطالبات مردمی تا جایی که بارها این موضوع از تریبون نماز جمعه عنوان و حتی از دادستان بافق و استان خواستار ورود شدند و نامه ای نیز از نهاد امامت جمعه در این زمینه به فرماندار بافق نوشته شده که بی جواب مانده است.
محمد رضا صباغیان در جلسه ای که دادستان و فرماندار بافق نیز حضور داشته اند خواستار پیگیری این موضوع شده است. یعنی یک شهرستان مسئول انتصابی و انتخابی، امام جمعه، نماینده مجلس و نمایندگان مردم در شورای شهر خواستار اجرای قانون و شفاف سازی در این زمینه شده اند ولی نتوانسته اند از مدیر بومی سنگ آهن نتیجه و جواب بگیرند. خنده دار نیست؟ انسان می ماند بر این حجم از قانون‌گریزی، مظلوم ماندن قانون و انفعال خنده کند یا شیون سر دهد؟!
از چند حالت خارج نیست، مسئولان شهرستان منفعل بوده و پشمی در کلاهشان نیست، مطالبات مردمی را می گویند که فقط گفته باشند، حقوق مردم خیلی هم مهم نیست، از این قبیل موارد و قانون گریزی ها اینقدر زیاد شده که دیگر برای کسی اهمیتی که باید داشته باشد را ندارد، زد و بندی بین مسئولان و نهادهای ثروت و قدرت وجود دارد، هم تیمی ها به خاطر هم پا روی منافع مردم و یک شهرستان می گذارند، ساختار سیاسی اداره شهر طوری پیش رفته که قدرت خود را از دست داده، حقوق بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم یک شهرستان به دادستان بافق به عنوان مدعی العموم ارتباطی ندارد، سیستم قضایی استان هم درخواست بافقی ها را نشنیده است، مسئولان مشکلات دور و برشان زیاد است و زمان پیگیری مستمر را ندارند یا مواردی پشت پرده هست که مردم از آن بی اطلاع هستند و علی رغم شعارهای بلند شفاف سازی صلاح نیست در جریان قرار بگیرند.
شائبه دیگری که در مقاومت و جلوگیری از شفافیت وجود دارد تخلفها در میزان دو درصد، نحوه پرداخت، نحوه هزینه کرد، مکانها و موضوعات هزینه شده می باشد که تقریبا اکثر مسئولان شهرستان در آن درگیر هستند که لازم است این امر برای از بین رفتن این شائبه هر چه زودتر پیگیری شده و به نتیجه برسد.

پ.ن.: ده ها میلیارد و صدها میلیارد از پولهای حق شهر و مردم ماهها و سالها بلاتکلیف مانده و مسئولان باید در این زمینه به مردم پاسخگو باشند.