پاسخ ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان بافق به مطالبات مردمی در تریبون آزاد نماز جمعه

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بافق
جناب آقای حجت الاسلام حسنی نژاد دامت برکاته
سلام علیکم
          احتراما عطف به نامه شماره ۲/ق/ ۱۴۰۰ مورخ ۲۴ / ۸ /۱۴۰۰ پیرامون مسائل مطرح شده در تریبون آزاد ، ضمن قدردانی از زحمات حضرتعالی و همکاران محترمتان در ستاد شهرستان و تشکر از حضورتان در جلسه ستاد نماز جمعه ، موارد مطرح شده در تریبون آزاد در جلسه ستاد بررسی و موارد مصوب به شرح ذیل خدمتتان ارسال می گردد.
۱-  نماز جمعه شهرستان بافق عالی و با حضور حداکثری برگزار می‌شود، درخواست ما این است که برای کسانی که نمی توانند ایستاده نماز بخوانند صندلی های بیشتری در نظر گرفته شود.
توضیح : هم اکنون ۴۰ صندلی نماز در مسجد قرار دارد که اکثر آنها در طرف خواهران قرار داده شده است. ان شاء الله با کمک خیرین ، به تعداد صندلی ها افزوده خواهد شد.
۲-  خواهشاً توضیح دهید کار مصلی به کجا رسید؟ کی به اتمام می‌رسد؟چرا بعد از چندین سال هنوز به اتمام نرسیده است؟
توضیح : گزارشی از مراحل ساخت مصلی توسط جناب آقای سید ابراهیم حسینی که مسئول پیگیری این امر هستند در نماز جمعه مورخ ۲۸/۸/۱۴۰۰ ارائه گردید که توسط رسانه ها به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
۳-  فضا برای خواهران کم است و آن قسمت از مصلی که جهت اقامه نماز خواهران در نظر گرفته شده است سرد می‌باشد.
توضیح : ضمن عذرخواهی از تمامی خواهران نماز گزار ، متاسفانه این مشکل به واسطه بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری دوچندان شده است که امیدواریم با تکمیل مصلی رفع گردد. در مورد سردی هوای قسمت جدید هم پیگیر حل مشکل هستیم.
۴-   نماز جمعه باید طوری باشد که باندهای فساد و مسئولین نالایق به شدت از آن بترسند فقط تقویم خوانی نباشد وگرنه روزبه‌روز استقبال مردم کمتر خواهد شد.
توضیح : امام جمعه محترم شهرستان ضمن تذکرات در جلسات با مسئولین ، در خطبه ها نیز از مسئولین خواسته و می خواهند که با جدیت کامل به مبارزه با باندهای فساد بپردازند و مطرح کردن مسائل مختلف شهرستان در خطبه ها نیز پیرو همین موضوع است. (مسائلی مثل شفافیت ، عوارض ۲ درصد ، برداشت از معدن ناریگان و …) ستاد نماز جمعه نیز حسب وظیفه خود ، مطالب مطرح شده در خطبه ها را پیگیری و آماده ایجاد فضا برای پاسخگویی مسئولین در نماز جمعه است.
۵-  نماز جمعه باید جوری باشد که هر کس هر مشکلی داشت به آنجا مراجعه کند لذا باید میزهای خدمت فعال و واقعی بشود و شخص مسئول حضور یافته و پاسخگو باشد.
توضیح : برگزاری میز خدمت در نماز جمعه ، مستلزم امکاناتی (مثل مکانی مجزا برای خواهران و برادران ، تلفن و اینترنت و …) است که با تکمیل مصلی می توان فراهم کرد .با این حال ستاد در هفته هایی که به اسم سازمان ها و ادارات نامگذاری شده از ارائه میز خدمت استقبال می کند.بنا به هماهنگی های انجام شده با بسیج ادارات در هفته ی پیش رو ، برخی از مسئولین ادارات میز خدمت ارائه خواهند کرد.
۶-  حضور مجموعه‌های فرهنگی در نماز جمعه بسیار اثر گذار می باشد و باید بیشتر شود، یک برنامه مدون آماده شود تا نماز جمعه روز به روز بهتر و اثرگذارتر شود.
توضیح : در هفته های گذشته هم مجموعه های فرهنگی در نماز جمعه حضور داشته و تاثیرگذار بوده اند.البته این حضور در ایام عزاداری جلوه بهتری داشته و هیئات برای عزاداری دعوت می شدند.در این زمینه معاونت فرهنگی ستاد و معاونت امور خواهران تقویمی را آماده کرده اند که در حال اجراست و امیدواریم روز به روز حضور مجموعه های فرهنگی بهتر شود.
۷-   کارگروه نخبگان راه اندازی بشود و در راس آن امام جمعه محترم باشد تا در مسائل مختلف ورود کرده و به مسئولین مشاوره بدهد.
توضیح : نهاد امامت جمعه پیگیر این موضوع هستند.
۸-  نماز جمعه باید دارای محتوای تربیتی، معرفتی کارشناسی شده باشد تا جوان احساس نیاز کند و در نمازجمعه حضور یابد، دلیل عدم حضور جوانان در نماز جمعه این است که مسئولین کمتر به جوانان اهمیت می‌دهند. موضوع اشتغال و طلاق معضل جامعه ماست که از مسئولین مربوطه درخواست داریم که کارگاه‌های تخصصی بیشتری برای جوانان برگزار کنند، می‌توان واحدهای مسکونی ساخت و با کرایه اندک در اختیار کسانی قرار داد که مشکل مسکن دارند.
توضیح : ضمن اینکه درصد حضور جوانان در نماز جمعه نسبت به جمعیت حاضرین کم نیست اما باید تلاش کرد تا حضور جوانان پررنگ تر شود.سعی کرده ایم با دعوت از هیئات مذهبی ، پایگاههای مقاومت بسیج ، تشکل های فرهنگی و مذهبی حضور این قشر را جلوه دهیم.در مورد برگزاری کارگاه ها و ساخت واحد مسکونی با مجموعه های فرهنگی و خیریه ارتباط گرفته می شود که پیگیری کنند.
۹-   پاتوق ها و خانه باغها معضل بزرگی برای شهرستان شده است که باید مسئولین ورود کرده و مدیریت کنند.
مواردی هم در مورد برخی از ارگان ها مطرح شد که از ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان خواهش می‌کنیم پیگیری بفرمایند.
۱-  در راستای موضوع عدالت اجتماعی که امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند لازم به ذکر است که شهرداری گاهی اوقات عدالت را رعایت نمی کند یک مشکل واحد برای ما و همسایه ما پیش آمد که شهرداری مشکل ایشان را حل کرده و مشکل ما روی زمین ماند و شکایت هم کار را به جایی نرساند(ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رد یا تایید این مورد هیچ نظری ندارد و به زودی روابط عمومی شهرداری پاسخ خواهند داد)
۲-   دودرصد عوارض معادن چرا شفاف نمی‌شود؟ کجا خرج می‌شود؟ چرا با وجود این دو درصد باید این همه دغدغه و مشکل وجود داشته باشد؟
۳-   امتیازاتی که شرکت سنگ آهن به کارکنان خود می‌دهد طبق حروف الفبا می باشد که نفرات آخر در کیفیت و سایز اجناس به مشکل برمی‌خورند خواهشمندیم در این باره تدبیری بیندیشند
۴-  معضلات جامعه ما برمی گردد به عدم انجام این دو فریضه دینی، در شرایط فعلی امر به معروف و نهی از منکر از نماز واجب تر است، سوال ما این است که چرا حدود شرعی اجرا نمی‌گردد که اگر این اتفاق بیفتد و چند نفر در ملاء عام شلاق بخورند دیگر کسی جرات نمی‌کند خلاف کند.
توضیح : در مورد عوارض ۲ درصد ، طی نامه ای به فرمانداری محترم شهرستان بافق درخواست توضیح کردیم که هنوز پاسخی به ستاد ارسال نشده است. موارد فوق طبق صحبتهای در جلسه ستاد ، توسط حضرتعالی و همکارانتان مورد پیگیری قرار می گیرد ان شاء الله . پاسخ های ارسالی را می توانیم از طریق ارائه گزارش در نماز جمعه به اطلاع عموم مردم برسانیم. از بذل محبت شما ممنونم.
ابوالقاسم باقری میدانی
مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان بافق

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *