- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

آئین تکریم و معارفه بسیج مداحان شهرستان بافق برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: سرهنگ نصیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق ضمن گرامیداشت هفته بسیج از زحمات چند ساله اکبر قانعی تقدیر و آرزوی موفقیت برای واحد اخیگان مسئول جدید بسیج مداحان کرد و گفت: بسیج مداحان وصل به دستگاه امام حسین (ع) است که باید برای مداحان پوشش، گفتار، رفتار و آداب حسینی را بیان کند.
وی افزود: هم افزایی بسیج مداحان، کانون مداحان و هیئت های مذهبی می تواند گام موثری در برنامه‌ ها و مراسمات مذهبی داشته باشد.
در ادامه مسئول سابق بسیج مداحان اکبر قانعی گزارشی اجمالی از بسیج مداحان در زمان تصدی خود ارائه‌ نمود.
در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه شهرستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج مداحان کاری انجام دهد که مداحان امام حسین (ع) و شمر زمانه خود را بشناسد. کاری انجام دهد مداح، شاعر، نوحه خوان، سینه زن و هیات طراز انقلاب باشد. طراز انقلاب یعنی حافظ و مبلغ برای فرهنگ ایثار و شهادت و زمینه ساز ظهور باشد.
امام جمعه افزود: باید دنبال تولید سبک طراز انقلاب باشید که متاسفانه امروزه برخی از مداحی ها به سبک رقاصی طراحی شده باید سبکی تولید شود که یاد و نام شهدا برای مردم همیشه زنده باشد.
وی در پایان گفت: به شدت روی ترویج مداحی برای نوجوانان سرمایه گذاری کنید و بسیج مداحانی موفق است که روحیه ای اخلاص را داشته باشد.