پیامی داشتیم از یکی از کارگران شریف معدن کوشک همان معدنی که با پرداخت پول دو درصد فروش معادن که هنوز شفاف نشده به شهر و تنظیم صورتجلسه ای ۱۶ بندی با بهره بردار این معدن قرار شد به کار خود ادامه دهد.
“با سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت شما ، چرا کسی به داد ما کارگرهای معدن کوشک نمیرسد؟ به هرکس و هر ارگان که بگویید رفتیم ولی تا کی باید حق وحقوق ما گارگرهای این معدن که از ضعیف ترین قشر جامعه هستیم نادیده گرفته شود؟ به خداوندی که شاهد بر اعمال و رفتار ماست مدیران این معدن قانون کار را تا حدود زیادی نادیده می گیرند و اگر کسی اعتراض کند نهایتا اخراج می شود و هر ماه با پرداخت حداقل حقوق باعث نارضایتی کارگران می شوند. تو این زمانه با حقوق و مزایای ۴ یا ۵ میلیون تومان می شود یک زندگی ۴ نفره را اداره کرد؟ چه کسی باید جواب گوی زن و بچه های ما باشد؟ همیشه یک هفته از پرداخت نگذشته باید فکر قرض گرفتن از این و آن باشیم و خجالت زده کسانی که ازشان قرض گرفتیم تا بتوانیم تا پرداخت بعد زندگیمان را بگذرانیم یا به عبارتی زنده بمانیم، از شما عاجزانه درخواست می کنیم پیگیری کنید. از شما سپاسگزارم”
شنیده شده تعدادی از کارگران معدن کوشک در اعتراض به اجرا نشدن درست قانون کار در تجمع اعتراضی کارگران در محل خانه کارگر استان شرکت کردند تا بلکه صدایشان شنیده شود و این در صورتی است که اکثر معادن و شرکتها دارای سودهای کلان هستند و می توانند به راحتی با گذشتن از کمی سود خود حق و حقوق کارگران را مطابق با قانون کار پرداخت کنند اما آنها بر اثر نظارت ضعیف هر روز فربه تر شده و تبعات این عدم تمکین به قانون برای کارگران و نظام است. هنوز التیماتوم مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مبنی بر تعیین پایان سال گذشته به عنوان آخرین مهلت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را مطابق با قانون کار فراموش نکرده ایم، آیا مدیر کل جدید هم قرار است به نظارت ضعیف گذشته ادامه دهد؟!

  1. محمد مهدی

    خود پرسنل اداره کار هم بیشتر از این حقوق نمیگیرند و همیشه درگیرند که چطور خودشون زندگی کنن چه برسه بخوان به داد ما برسند
    تا زمانی که وضع نهاد های نظارتی اینجوری باشه نمیشه توقع حمایت داشت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *