فرمانده انتظامی شهرستان بافق نکاتی را پیرامون استفاده از موتورسیکلت سواران از وسیله نقلیه بیان نمود.

به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “شهرام طولابی نژاد” در این خصوص گفت: امروز در جهان تصادفات رانندگی حوادث ناگواری را از خود برجای می گذارند و وسایل نقلیه همچون موتورسیکلت جهت ساختار شکلی از تعادل لازم برخوردار نبوده و فاقد هرگونه سیستم محافظتی هنگام تصادف و برخوردهای فیزیکی است.
وی افزود: این وسیله نقلیه با توجه به میزان سرعت بالایی که می‌تواند در حرکت به آن برسد از خطرناک ترین وسایل نقلیه است که درصد بالایی از‌ تلفات جانی را به خود اختصاص داده و صدمات جبران ناپذیری به نقاط حساس بدن مخصوصا ناحیه سر و صورت وارد می نماید.
طولابی نژاد ادامه داد: بنابراین استفاده از کلاه ایمنی هنگام بروز حادثه، خطر ضربه مغزی و تصادف منجر به فوت را کاهش می دهد. ضمنا احتمال برخورد اجسام و ذرات معلق که می‌تواند با برخورد به سر و صورت موتور سوار را دچار مشکل نماید، با استفاده از کلاه ایمنی وجود نخواهد داشت، پس از استفاده از کلاه ایمنی الزامی است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین از لحاظ تأثیر روانی بر سایر رانندگان و یا عابرین، فردی که از کلاه ایمنی استفاده می نماید شخص با فکر دوراندیش و قابل احترامی است.
طولابی نژاد گفت: موتورسیکلت سوار همچنین باید هنگام رانندگی مدارکی چون گواهینامه مخصوص رانندگی موتورسیکلت، کارت مشخصات وسیله نقلیه و بیمه نامه آن را همراه داشته باشد و موتورسیکلت شماره‌گذاری شده باشد و داشتن گواهینامه رانندگی غیر از موتورسیکلت ولو گواهینامه پایه یک مجوز رانندگی با موتور سیکلت نمی‌باشد.
فرمانده انتظامی بافق خاطرنشان کرد: موتورسیکلت سواران در صورت بروز تخلفات ایجاد صدای ناهنجار از لوله خروج دود، رانندگی در پیاده‌رو، رانندگی در جهت مخالف غیرمجاز به مدت سه ماه موتورسیکلت آنها توقیف خواهد شد و هر کدام از تخلفات فوق با صدای ناهنجار از لوله خروج دود همراه باشد موتورسیکلت به مدت ۶ ماه توقیف خواهد شد.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *