مهرداد میرزایی، معاون مهندسی کنسرسیوم پیمانکاری نوظهور در گفتگو با عصر بافق: مقامات استان برای تحویل زمین پس از عقد قرارداد قول داده بودند / پروژه طوبی در سیرجان که موازی بافق شروع شده ۳۰ درصد پیشرفت دارد /  قرارداد به گونه ای سخت گیرانه نوشته شده که استانداردهای زیست محیطی کشور را پوشش خواهد داد / تجربه اجرای ۲۰ مگامدول را داریم / در سال اول ۵۰۰ نفر و در سال دوم ۱۰۰۰ نفر را مشغول بکار می کنیم

پس از حضور مدیران کنسرسیوم پیمانکاری نوظهور در واحد احیاء مستقیم مگامدول آهن اسفنجی بافق، برگزاری جلسه ای در شهرستان جهت واگذاری زمینی مناسب برای اجرای پروژه، مهرداد میرزایی معاون مهندسی این کنسرسیوم در گفتگویی با خبرنگار عصر بافق گفت: طی مذاکراتی که با شرکت نوظهور داشتیم برنده احداث یک واحد مگامدول احیاء مستقیم شدیم. کارفرما از قول مقامات شهرستان، وعده واگذاری زمین مناسب را بما داده بود! که پس از امضاء قرارداد، زمین به ما تحویل داده خواهد شد. الان قرارداد امضاء شده و از زمان مذاکره برای قرارداد نیز حدود ۵ ماه گذشته است و ما هنوز زمینی تحویل نگرفته ایم و این در صورتی است که ما همه امکانات را در شرکت برای اجرای این پروژه آماده کرده ایم.
میرزایی ادامه داد: به موازات این پروژه، پروژه طوبی را در سیرجان قرارداد بستیم و در حال حاضر طوبی حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد. در قرارداد بافق و این بلاتکلیفی، هم ما ضرر کرده ایم و هم مردم شهر بافق که این سرمایه گذاری هنوز شروع نشده و اشتغالی هم در پی نداشته است.
معاون مهندسی MMTE در جواب به خبرنگار که مشکل کار کجاست اذعان داشت: در جلسه با فرماندار و شورای شهر در رابطه با آلودگی ایرادهایی گرفتند در صورتی که این کار کارشناسی شده و واحدی که قرار است ایجاد شود نسبت به معدن و گندله سازی آلودگی آن به مراتب کمتر است. این را هم باید بگویم و همه باید در نظر بگیرند که قرارداد به گونه ای سخت گیرانه نوشته شده که استانداردهای زیست محیطی کشور را پوشش خواهد داد و ما ملزم به اجرا هستیم.
وی تصریح کرد: زمینی که قبلا به ما واگذار کرده اند الان عنوان می کنند که باید جابجا شود و ما با تجربه اجرای ۲۰ پروژه مگامدول احیاء مستقیم که ۱۵ واحد آن در حال حاضر در حال تولید است، از بین جاهایی که بازدید داشتیم بهترین نقطه همان مکانی است که مشاور انتخاب کرده و با توجه به اینکه این مکان چسبیده به واحد گندله سازی است برای انتقال گندله می توان از یک نوار نقاله ۴ کیلومتری استفاده کرد.
میرزایی در پایان ضمن امیدواری برای حل مشکل در اولین فرصت گفت: کارفرما برای تامین مالی مشکلی ندارد و ما هم آمادگی کامل برای شروع بکار را داریم تا این سرمایه گذاری انجام شود حتی کارفرما ما را در قرارداد برای بهره برداری در کمترین زمان ممکن تحت فشار قرار داده است. امیدوارم که این زمین در اسرع وقت به ما تحویل داده شود تا ما بتوانیم در سال اول حداقل ۵۰۰ نفر و در سال دوم ۱۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم مشغول بکار کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *