- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

دستور بررسی برای پرداخت حق جمعه کاری و ایاب و ذهاب پرسنل کارخانجات از وزیر گرفته شد

تبعیض در شرکتها و پرداخت حقوق و مزایا خصوصا بین نیروهای رسمی و پیمانکار مجموعه ها بیشتر ناشی از عدم اجرای درست قانون توسط شرکتهای پیمانکار و نظارت ضعیف بر روند پرداخت این شرکتها بوده که متاسفانه این امر در شرکتهای دولتی و خصولتی هم به چشم می خورد. مسلما با اعمال نظارت قوی تر و اجرای درست قوانین در هر جایی می توان فاصله ها، تبعیض و بی عدالتی ها را به کمترین حد خود رساند و در جهت تحقق عدالت اجتماعی بهتر حرکت کرد.

پیگیری مستمر شورای اسلامی کار کارخانجات تعمیر لکوموتیو بافق طی حدود دو سال در رابطه با برقراری حق جمعه کاری پرسنل شیفتی طبق ماده ۶۲ قانون کار و همچنین حق ایاب و ذهاب برابر با پرداختی که به پرسنل رسمی این مجموعه انجام می شود تاکنون نتیجه نداده و متاسفانه شرکت های پیمانکاری در کارخانجات از زیر بار پرداخت این حقوق قانونی کارگران شانه خالی می کنند.
شوربختانه علیرغم نامه نگاری شورای کارگری به فرماندار و امام جمعه بافق و نامه اداره کار شهرستان و همچنین مدیریت مجموعه کارخانجات و مدیر کل نیرو کشش جهت پرداخت حق جمعه کاری به پرسنل شیفتی نزدیک به دو سال است که دو شرکت پیمانکاری البرز نیرو و توان دیزل سازگار این پرداخت را انجام نمی دهند. یک جای کار می لنگد که اگر انگیزه ای برای اصلاح و اجرای قانون وجود داشته باشد می توان آن را ریشه یابی و رفع کرد. آیا برای اداره کار ساز و کاری تعریف نشده که در صورت عدم اجرای قانون برای مجبور کردن پیمانکار از آن استفاده کند؟ اگر مدیر یک مجموعه و مدیر کل بالاسری نتوانند پیمانکاری را که خود بکار گرفته اند مجبور به اجرای قانون کنند نشان دهنده چه چیزی به جز اهمیت نداشتن کارگران پیمانکار برای آنان، وجود اشکال در قرارداد، سهل انگاری مدیران و ناظران یا خدای نکرده وجود زد و بندی فیمابین می تواند باشد؟!
در حال حاضر شورای کارگری کارخانجات پس از بی نتیجه ماندن پیگیری ها به نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی نامه نگاری کرده و طی جلسه ای محمد رضا صباغیان در خصوص این رفع تبعیض و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران از وزیر دستور گرفته است و گره ای که با دست باز میشده تا بالاترین مقام مسئول یک وزارتخانه رفته تا بعدا پس از کش و قوس های زیاد و ایجاد نارضایتی هایی که برطرف شدن آن زمان خواهد برد با دندان باز شود.

پ.ن.: در کارخانجات تعمیر لکوموتیو شهرستان بافق که دولتی است حدود ۵۰ نفر رسمی و ۵۵۰ نفر به صورت پیمانکار مشغول بکار هستند.