- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

شورای ششم بر ریل گذشته؟!

گزارش خوب دفتر خبر شهرستان از معدن دی نوزده بافق در محدوده آریز شهرستان باعث شد تا بافقی ها حساسیت بالای مسئولان و مردم شهرستان اردکان را نسبت به خاک و معدنی که با تحریف، سندسازی و جعل به نام خود کرده اند بینند و بهتر درک کنند که اردکان چرا اردکان شد. بیایید یک لحظه تصور کنیم که ما یکی از مناطقی که واقعا در محدوده و مرزهای جغرافیایی اردکان قرار داشت را به نام بافق اسم برده بودیم، با این عکس العمل سریع و قاطعی که از نماینده مجلس و مسئولان اردکان دیدیم بعید می دانیم که نتیجه اش چیزی کمتر از به تبره کشیدن خاک بافق می بود.
اتفاق نادری است، صدا و سیمای مرکز یزد عذرخواهی کرد اما بویی از مسئولان بافقی، فرماندار شهرستان و شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در صیانت از مرزها و منابع بافق برنخواست و همگی سکوت کردیم و این معنایی به جز پذیرش تغییرات در نقشه جغرافیایی استان ندارد. مردم شریف و مومن بافق در جریان باشید بر اثر حرافی، شوآف بازی و گرفتن برخی مسئولیتها و جایگاههای مختلف توسط افراد اشتباهی، محافظه کار، منفعل و ترسو نه تنها کسی برای اشتباهات فاحش در کتاب جغرافیای استان عذرخواهی نکرد بلکه هیچ گزارشی از روند پیگیری هم به مردم داده نشد. همانطور که از پرونده قضایی پیگیری باز پس گیری مرزهای جغرافیایی بافق با اردکان تاکنون هیچ گزارشی به مردم داده نشده و صباغیان نیز از طرح موضوع به بهانه همین پیگیری در مجلس شانه خالی کرده است.
چهار عضو از شورای ششم افراد تازه وارد به این شورا هستند که باید در ابتدای مسیر و شروع بکار این میراث گذشته که در دامان شورای شهر قرار گرفته را بررسی و شفاف کنند و گزارش آن را به مردم بدهند. اگر قرار است دخالت نکنند یا اتفاقات گذشته را بپذیرند به مردم اطلاع دهند و اگر قرار است در این خصوص ورود کنند و پیگیری داشته باشند شفاف با مردم در میان بگذارند وگرنه بعد از گذشت مدتی آنها نیز در کوتاهی های قبلی شریک خواهند بود.