شهردار بافق بر توانمندسازی کمیته فرهنگی شهر و شهروند تاکید کرد و گفت: ارتقاء سطح فرهنگ شهروندان در کنار فعالیت عمرانی، از اولویت های شهرداری بافق است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، سیدعلی نوروززاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که به ریاست امام جمعه بافق در محل سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد افزود: ارتقای مهارت ها و توانمند سازی شهروندان در راستای بستر سازی و گسترش مشارکت مردم در مدیریت شهری با رویکرد محله محوری و ارتقاء فرهنگ شهروندی و مقابله با ترویج و اشاعه ناهنجاری ها در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی فرهنگ عمومی یا همان فرهنگ شهروندی در راستای تحقق هویت شهری و افزایش تعلق خاطر شهروندان به شهر است.
وی تصریح کرد: اولویت کار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان با همکاری فعالان این حوزه از قبیل مدارس ابتدایی، مهدهای کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، کانون های فرهنگی از جمله کانون فرهنگی مساجد است.
شهردار بافق استفاده از ظرفیت انجمن های هنری در راستای توسعه و ارتقا فرهنگ شهروندی را یاد آور شد و افزود:با قرار دادن مکان مناسب برای برگزاری کلاس های آموزشی در ساختمان خانه فرهنگ شهرداری، از انجمن های مختلف حمایت می شود.
وی از احداث خانه فرهنگ شماره ۲ و کتابخانه محله مهدیه در سال ۱۴۰۱ خبرداد و تصریح کرد: با اداره انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برای مشارکت و همکاری این نهاد در خصوص استفاده بهینه از خانه فرهنگ خیابان مهدیه با محوریت کتاب و کتابخوانی ،تفاهم نامه مربوطه منعقد شده است.
نوروززاده، نصب نمایشگر شهری و تابلو روان در فضای مناسب شهر (سینمای روباز) را از دیگر برنامه های سال آینده برشمرد و گفت: توسعه فعالیت در فضای مجازی و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، بهره گیری از برنامه های تشویقی به منظور پوشش حداکثری شهروندان و ساخت فیلم کوتاه آموزشی و نشر آن با موضوعات مختلف و همچنین برگزاری همایش ها، نشست ها و برپایی نمایشگاههای مختلف در شهر از اولویت های فرهنگی- اجتماعی شهرداری در سال ۱۴۰۱ است.
وی تهیه برنامه جامع ۵ ساله فرهنگی شهرداری در راستای اهداف عالی نظام و انقلاب، برنامه چشم انداز ۲۰ ساله ، گام دوم انقلاب و تحقق تمدن اسلامی با توجه به ظرفیت ها و تجارب را با تصویب شورای اسلامی شهر از برنامه های پیشنهادی فرهنگی – اجتماعی کمیته فرهنگ شهر و شهروند برشمرد.
مشارکت در برنامه های فرهنگی با ارگان های ذیربط، برگزاری نشست های ماهانه فرهنگی و اجتماعی با حضور گروههای موثر جامعه برای پیشبرد اهداف فرهنگی، توسعه فرهنگ ورزش به ویژه ورزش های همگانی، همایش فرهنگ شهروندی در سطح استانی، برگزاری نمایشگاه شهروندی سالانه با موضوع فرهنگی و هنری وادامه جشنواره نوروزی و تابستانی از عمده برنامه های فرهنگی – اجتماعی شهرداری بود که نوروززاده در این جلسه مطرح کرد.

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *