مطابق با قانون، دو درصد فروش معادن شهرستان باید به فرمانداری بافق پرداخت تا در جهت عمران و آبادانی شهر به کار گرفته شود اما این مبالغ نه تنها برای آنهایی که پرداخت می کنند شفاف نیست و بدهی های هنگفتی از این محل وجود دارد که شنیده شده برخی معادن بعد از گذشت سالها هنوز هیچگونه پرداختی در این زمینه نداشته اند.
معدن فسفات از جمله معادنی است که گفته می شود از این محل تاکنون پرداختی به شهر نداشته و ظاهرا کسی هم تاکنون پیگیر این موضوع مهم نشده است. معدن فسفات یکی از معادن زیرمجموعه مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران است که برابر با شنیده ها مبلغ دو درصد فروش این معدن چیزی حدود ۵ میلیارد تومان در سال بوده که ظاهرا تاکنون نسبت به شفاف سازی و درخواست پرداخت آن اقدامی صورت نگرفته است.
با وجود بدهی های زیادی که از قبل این دو درصد به شهرستان وجود دارد آن چیزی که تاکنون دیده و شنیده شده تشکر مسئولان از پرداخت این مبلغ توسط سنگ آهن و فلات مرکزی بوده و این امر به خوبی نشانگر باری به هر جهت اداره شدن موضوعات و مطالبات مختلف شهرستان و پیگیری سهل انگارانه در این زمینه است. حقوق و مطالبات شهرستان از جمله مبالغ کلان دو درصد فروش معادن موردی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت و لازم است که هر چه زودتر در این زمینه شفاف سازی لازم صورت گرفته و به مردم گزارش داده شود. مسئول مستقیم این امر نیز فرماندار شهرستان بوده و مردم بافق اجازه نمی دهند که در مقابل پیگیری مطالبات آنها کوتاهی صورت بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *