حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر در خطبه دوم نماز جمعه:
برای برقراری عدالت اجتماعی روستا ها باید مورد توجه قرار گیرند. مهمترین نکته این هست که آمارهای سال ۹۵ باید اصلاح شود. بعضی روستاها خالی از سکنه ثبت شدند و توسط دولت به آنها خدمات داده نمی شود در حالیکه در واقعیت خالی از سکنه نیست.
در خصوص قراردادهای پیمانکاری باید شفافیت باشد و مردم بدانند که در کجا نیاز به پیمانکار هست که هر کس شایستگی دارد شرکت کند و بعد مشخص بشود دقیقا با چه کسی قرارداد بسته شده است و فرصت ها در اختیار یک عده خاص نباشد.
باید به همه ثروت های شهرستان توجه شود و همه ذخایر معدنی مورد توجه قرار بگیرد. ما امروز فقط به آهن توجه می کنیم در حالی که به گفته متخصصین در شهر عناصر نادر خاکی وجود دارد که یک گرم آن، اندازه یک تن آهن ارزش دارد.
امام علی در نامه ۲۰ نهج البلاغه می فرمایند: به خدا سوگند می خورم که اگر در بیت المال مسلمین دست درازی کنی، آنچنان با تو می کنم که در زندگی با مشکل روبرو شوی.
یک مسیحی درباره امام علی می فرماید: گویی عدالت اجتماعی در خون و عروق امام است.
برخی از مصادیق عدالت اجتماعی توجه داشتن به تعهد و تخصص در انتخاب مدیران است. ضمن تبریک به آقای فاطمی، از استاندار درخواست داریم که در عزل و نصب ها به تقوا توجه شود که مدیر بی تقوا خائن می شود و نمی تواند عدالت اجتماعی را پیاده کند. مدیر متقی گنج است و گنج را باید پیدا کرد. آن مدیرانی که به دنبال گرفتن پست هستند، شیفتگان قدرتند نه خادم ملت. مسئولان استان باید به دنبال مدیر جوان، انقلابی برای شهرستان باشند. در گزینش مدیران، باید به مقوله علمی توجه شود. نباید گزینش منحصر به گزینش سیاسی باشد. ما نباید به دنبال این باشیم که بخاطر رودروایسی، یک نفر انتخاب کنیم.
منبع: صبح بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *