مجتمع معادن فلات مرکزی ایران شرکتی دولتی که زیر مجموعه وزارت صمت می باشد یکی از شرکتهایی است که علی رغم گذشتن ماهها از آخرین فرصت مدیر کل تعاون استان (پایان سال گذشته) و اینکه باید الگویی برای شرکتهای خصوصی و خصولتی باشد، طرح طبقه بندی را برای کارگران مجموعه تحت امر خود اجرا نکرده است.
بارها برای اجرای قوانین در رابطه با کارگران در حوزه های مختلف نوشتیم که اگر قانونها در معادن و شرکتها نادیده انگاشته شود جامعه از عدالت اجتماعی دور خواهد شد و به سمت سرمایه داری و سرمایه سالاری حرکت کرده و زر و زور و تزویر بدون توجه به خواست مردم جلوی تحقق عدالت اجتماعی سد شده و شکاف طبقاتی را عمیق تر خواهد کرد. قطعا زمانی که قرار باشد برای خوش خدمتی به بالادستی ها یا جمع آوری ثروت بیشتر با اعمال نفوذ، نمک گیر کردن برخی مسئولان، دستاویز قرار دادن بهانه های واهی خلاصه به هر دلیلی از اجرای قانونی که به حقوق و مزایای بحق کارگران و نیروهای تحت امر مرتبط بوده و هرگونه دست اندازی به آن معیشت این قشر شریف را نشانه رفته جلوگیری و از آن شانه خالی کنیم، سیستم سالم کار و روابط بین کارگر و کارفرما به سیستم آلوده و ضد قانون بهره کشی از کارگران و دور شدن از عدالت اجتماعی سوق داده خواهد شد. 
نکته مهمتر اینکه جدای از فشار اقتصادی به ستون فقرات قشر ضعیف کارگر، اینکه بدانید قانونی برای اجرا وجود دارد و به راحتی اجرا نمی شود و ناظرانی برای نظارت وجود دارند که به راحتی از نظارت شفاف، کامل و قاطع طفره می روند و اتفاقی هم برای آنان نمی افتد و نهادهای نظارتی در سطوح بالاتر نیز نقش خود را به خوبی ایفا نمی کنند، ضمن نشانه رفتن عزت نفس قشر عظیم کارگری شهرستان باعث می شویم که احساس دیده نشدن و اهمیت نداشتن با وجود کار و تلاش زیاد را به آنان منتقل کنیم و هر چه بیشتر امیدها به اصلاح سیستم حتی در تغییرات را در مردم به ناامیدی تبدیل کنیم.
حرف زدنهای کلی تنها برای اصلاح امور به نفع مردم کافی نیست، باید به جزئیات بیشتر وارد شد و راهکارهای عملی ارائه داد و نظارت و پیگیری کرد تا به نتیجه برسد. در وضعیتی که مردم گرفتار گرانی ها و مشکلات گوناگون هستند اما هنوز امید دارند و پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند نشر اخبار دید و بازدید مسئولان و تقدیر و تشکر از یکدیگر چندش آور، غم انگیز و تاسف بار بوده و نشانه فاصله شگرف بین مسئولان و مردم است. مسئول انقلابی این نظام باید شبانه روز برای مردم کار کند تا مردم از او تقدیر کنند. کجا شنیدید که فلان مسئول مدیر بهمان شرکت را برای عدم اجرای درست قانون توبیخ کند؟ در کدام پایگاه خبری منتشر شد که فلان مسئول شهرستان بهمان ناظر ضعیف را به خاطر ضعف در کار نظارت به حضور خود نپذیرفت؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *