هنر، زبان مشترک بین انسانهاست و رسانه می تواند در دهکده کوچک جهانی مرزها را در کسری از ثانیه درنوردد. اهمیت هنر به جامعه هدف آن و محدوده مکانی و زمانی آن است که بسته به ارزش آثار هنری گسترده تر خواهد بود. و حتی رسانه های محلی نیز می توانند با هنر، گردشگری، محیط زیست، مشترکات انسانی و … جهانی شوند. هنر فاخر و اصیل و رسانه مستقل با رویکرد حرکت به سمت کمال می تواند اختلافات و فاصله ها را کمتر کرده و انسانها را به هم به لحاظ مختلف نزدیک تر کند.
پیام زیر از یک هموطن ساکن اروپا که حاوی نکات جالب، پند آموز و قابل تاملی است می باشد: “سلام گرامی، ایران نیستم و متاسفانه نشد ایران را بگردم گرفتار بیماری شدم برای ویزیت و درمان به اروپا آمدم و اتفاقی باعث شد که همینجا بمانم اما غربت بسیار سخت است.
اهل شمال هستم، اسم بافق را نشنیده بودم تا از طریق خانم صفای محترم که بافق هستند با شهر شما آشنا شدم، خانمی هنرمند که نقاشی بافق را هم کشیدند و خیلی از هنرهای بافق را از طریق نقاشی به همه شناسایی می کنند و جناب مرتضی رنجیر همسر ایشان هستند از این دو عزیز بافق را شناختم. ایران وطن ماهاست و اگر وسط بهشت هم باشیم باز عطر و بویی که در کوچه پس کوچه های هر روستا و شهری وجود دارد انسان را به یاد سرزمینش میاندازد.
قبلا با این واژه مشکل داشتم می گفتم خاک خاک است چه فرقی دارد چه رنگی باشد ولی الان متوجه ام خاک خاک هست اما هر خاکی عطر خاک ایران را ندارد! از شمال تا جنوبی ترین قسمت هر منطقه ای لطف خاص خود را دارد و عطر خاصی پخش هست. تا یزد آمدم و انارک و دو شهر دیگه نرسیده به یزد، اجناس زیبایی داشتند و برای خانه خریدم.
اصل زیبایی و آرامش در شهرهای ماست، غربت خوب آدمها را یاد وطن میاندازد. آخر دنیا هستم، اینجا نه عطر دارد نه بو، اصالت نیست، عطر خوش ایران به صفایی هست که در دل آدمهایش نهفته و کاش آدمها تغییر نکنند و اصالت واقعی خود را حفظ کنند. شما کار بسیار زیبایی انجام دادید باید هر شهر یکی مثل شما داشته باشد. در امور شهری، برای شما آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم روزی بافق ضمن حفظ بافت و اصالت خود از همه ی شهرهای دیگر پیشرفت بیشتری داشته باشد و مردم رفاه بالاتری را تجربه کنند.”

پ.ن.: بالای پنجاه درصد از دنبال کنندگان پیج عصر بافق از شهرستان یزد، چهار و نه دهم درصد از تهران، سه و نیم درصد از مشهد، دو و شش دهم درصد از شیراز و فقط یازده و سه دهم‌ درصد از شهرستان بافق می باشند. عراق، آلمان، دانمارک و ترکیه بالاترین آمار خارج نشینان دنبال کننده عصر بافق می باشند.  

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *