- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

انسان انقلابی یعنی کسی که به دنبال تحقق عدالت اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر در خطبه های نماز جمعه: مهمترین آرزوی بشریت و هدف انقلاب اسلامی، برقراری عدالت اجتماعی است

اما بر سر اجرای عدالت اجتماعی چه موانعی وجود دارد؟ قبل از پاسخ به این سوال باید بگوئیم آیا عدالت اجتماعی، انعطاف پذیر هست یا خیر؟
آن کسانی که نگاهشان دارای مفهوم انعطاف پذیر است، در برابر اجرای عدالت اجتماعی مصلحت اندیشی می کنند و اگر برای آنها ضرر داشته باشد، آنرا نامطلوب می دانند و اگر به نفع انان باشد، انرا مطلوب می دانند در حالیکه نگاه اسلام این هست که هرگز قابل انعطاف نیست بلکه باید همه خود را با عدالت اجتماعی تطبیق دهند.
داستان حضرت علی و برادرشان عقیل، زمانی که درخواست مازاد از بیت المال را داشت، نمونه ای از رفتار عدالت اجتماعی امام است و ایشان عدالت اجتماعی را توجیه نمی کند. لذا عدالت اجتماعی از مفاهیمی است که تحت هیچ شرایطی نباید، انعطاف پذیر باشد.
امام خامنه ای می فرمایند: ما هر جا انقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی نداشتیم اما هرجا از آن دور شدیم، دچار عقب ماندگی شدیم. انسان انقلابی، یعنی کسی که به دنبال اجرای عدالت اجتماعی است.
مردم ما رنج می برند که کارمندی در اداره به ارباب رجوع بی محلی می کند و با تلفن حرف می زند و… . عدالت اجتماعی یعنی هر کسی در اداره، ارباب رجوع را مانند برادر خود بداند.
منبع: صبح بافق

نمازجمعه

حجتالاسلامسعادت_فر

عدالت_اجتماعی

@asrebafgh