بهروز یزدان پرست از پیشکسوتان رشته بدنسازی و پرورش اندام در گفتگو با عصر بافق:

جوانان با پیوستن به ورزش مانعی برای آسیب های اجتماعی ایجاد کنند / بافق با این همه سرمایه در حقش اجحاف شده و امیدوارم در آینده با درایت مسئولین شاهد پیشرفت در همه زمینه ها باشیم

مصاحبه زیر دغدغه ها، اهداف و پیشنهادات بهروز یزدان پرست یکی از ورزشکاران و پیشکسوتان رشته بدنسازی و پرورش اندام بافق هست که می خوانید.

خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید،چند سال دارید و مدرک تحصیلی شما چیست؟
باسلام اینجانب بهروز یزدان پرست متولد ۱۳۶۶ و دارای مدرک تحصیلی لیسانس تربیت بدنی می باشم .

از چه زمان به ورزش علاقمند شدید ؟
از دوران کودکی، بخاطر اینکه پدرم یکی از باستانی کاران بودند و از همان قدیم داخل خانه مان چند وسیله بدنسازی داشتیم، عاشق ورزش شدم و تقریبا ۸ سالم بود ورزش را در کنار پدرم شروع کردم ، در کودکی در کنار بدنسازی بخاطر استایل بدنی در رشته هندبال بعنوان  گلر فعالیت داشتم و توانستیم در مسابقات استانی مقام های زیادی برای بافق کسب کنیم .
در ادامه رشته بدنسازی و پرورش اندام را نسبت ورزش های دیگر ترجیح دادم و بعنوان ورزش اول خود انتخاب کردم و بخاطر علاقه زیاد به این رشته در سال ۸۹ باشگاه ورزشی بهروز را افتتاح کردم تا تجربیات خود را به دیگران انتقال دهم و در ادامه این راه توانستم با تلاش و پشتکار بسیار در مسابقات استانی و جنوب شرق کشور حائز مقام شوم و همچنین اولین مدرک مربیگری خود را در سال ۹۰ کسب کردم .
در سال ۹۲ با پیشنهاد آقای آتش افروز رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مسئول برگزاری مسابقات بدنسازی و پرورش اندام شدم و از سال ۹۵ بعنوان رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان انتخاب شدم و در این مدت توانستم مسابقات ،کلاس های آموزشی، کارهای فرهنگی را با یاد شهدا برگزار نمایم. مسابقاتی مانند مسابقات قویترین مردان استان و جنوب شرق کشور، مسابقات مچ اندازی استان و انتخابی کشور، مسابقات قویترین مردان شهرستان ، مسابقات لیفت شهرستان و مسابقات کنده و ….

چه پیشنهادی به ورزشکارن خصوصا علاقمندان به این رشته دارید؟
پیشنهاد من به جوانان شهر بافق این است که با پیوستن به این ورزش پرطرفدار مانع آسیب های اجتماعی شوند‌ و صبر را در برنامه خود قرار دهند و با علم ورزش کنند ، امروزه متاسفانه شاهد مربی نماهایی هستیم که با علم اشتباه و تجویز مکمل های نا معتبر و استروئیدها ممنوعه به ورزشکاران ، سلامتی‌شان را به خطر می اندازد. ولی می توان با راهنمایی درست ، سالم  و صبور بودن در این رشته به هدف رسیدن که در بافق شاهد این مهم بوده ایم.

ورزشکاران بافقی را در چه سطحی می‌بینید و در رابطه با استعدادهای بافق برای ما بگویید؟
اول باید بگوییم امکانات عالی و باشگاه های خوبی در شهر داریم و استعدادهای خوبی در سطح استان و کشور  در این رشته داریم ، ورزشکارانی برای گرفتن برنامه تمرینی و غذایی به من مراجعه می‌کنند که واقعا از لحاظ فیزیک و قدرت عالی هستند اما متاسفانه مسئولین در بافق بیشتر به رشته هایی اهمیت میدهند که استعداد در آن کم است ، استعداد ورزشکاران بافقی بیشتر در ورزش قدرتی است مانند کشتی ، پاورلیفتینگ،  مچ اندازی  ، قویترین مردان ، پرورش‌ اندام و …میباشد که حال  این رشته ها درگیر کم لطفی مسئولین قرار گرفته شد .حالا چرا ، نمی‌دانم؟…

اکنون کجا مشغول هستید ؟
کارمند شرکت سنگ آهن می‌باشم و حال ورزش بدنسازی را ادامه می‌دهم.

دلیل کنارگیری  از هیات بدنسازی چه بود؟
کم لطفی و عدم دلسوزی مسئولین به این رشته و سنگ اندازی هایی که از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان و اداره ورزش جوان شهرستان به من شد. وقتی من بزرگترین مسابقه مچ اندازی انتخابی کشور را با یاد شهید والا مقام  محسن حججی در سطح استان که در بافق برگزار کردم طولی نکشید که از استان به من خبر دادند تودیع و معارفه شماست، این برایم سخت نبود چونکه  در مسئولیت یک روز هستید و یک روز نیستی ، و من در این دوره مسئولیت سرم  جلو خدا و ورزشکاران بالا است چون از جان و دل زحمت کشیدم ، ولی وقتی در مراسم تودیع و معارفه خود با دادن یک قاب عکس که پشتش متن تولد مبارک بود به من اهدا شد ، گفتم ما هم خدایی داریم .‌

برای آینده چه برنامه ای دارید؟
برنامه های زیادی دارم و  در صدد حضور در کلاس مربیگری پیشرفته  بدنسازی که در تهران برگزار می‌شود هستم و اگر مسئولین حمایتم کنند میخواهم یک باشگاه ورزشی پیشرفته با امکانات عالی و به روز در بافق تاسیس کنم .

مردم بافق را در یک جمله توصیف کنید؟
مردمانی خونگرم و دلسوز که احترام زیادی نسبت به ورزش و ورزشکار آن دارند.

شهرستان بافق را در یک جمله تعریف کنید؟
بافق با این همه سرمایه در حقش اجحاف شده و امیدوارم در آینده با درایت مسئولین شاهد پیشرفت در همه زمینه ها باشیم.

حرف پایانی؟
در پایان تشکر فراوان از تمام ورزشکاران ، مدیران ، دبیران عزیز و تمام بزرگوارانی که تا کنون بدون هیچ منتی با من همکاری کردند و همچنین از شما و سایت خوبتان که همیشه به فکر ورزش بافق هستید تشکر میکنم و در آخر خطاب به اونایی که دنبال انتقام جویی بودند باید بگویم با سنگ اندازی هایشان به خودشان ضربه می زنند و در آینده متوجه اشتباه بزرگشان خواهند شد.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *