وحشی بافقی محصور در زمان و مکان خاصی نیست بلکه متعلق به تمام علاقه مندان شعر و ادبیات و عرفان است و دوستداران وی در سراسر ممالک پارسی زبان دنیا ارادت و علقه خاصی به این شاعر فرزانه دارند اما وجه تمایز وحشی بافقی برای ما بافقیها نسبت به دیگر بزرگان این سرزمین این است که وی از این آب و خاک می باشد و وظیفه و رسالت ما را در برابر خدمتی که او در حق ما بافقی ها انجام داده است دوچندان می کند.
اعتبار جهانی و افتخاری که وحشی بافقی برای ما بدست آورده و نام بافق رادر اعصار و قرون بلند آوازه کرده کمتر کسی انجام داده است وبه جرات می توان گفت که ما مردمان بافق کوچکترین قدمی برای شناساندن این میراث بسیار ارزشمند برنداشتیم وباعث تاسف است که باید گفت وی تنها شخصیت جهانی است که در زادگاه خود غریب است.
وحشی بافقی ۵۰۰ سال است که با اشعار دلنشین و حکمت آموزخود به تنهایی توانسته است هم جایگاه خودش را در جهان تثبیت کند و هم نام بافق را بلند آوازه سازد و آن هم به دلیل عمق اندیشه و جاودانگی کلامش بوده است .
روز بزرگداشت وحشی بافقی همانند بذری است که در خاک فرهنگ این شهر کاشته است و بارقه امیدی است که نشان از عزمی جزم و تلاشی مستمر برای ادای دین به این گنجینه گرانقدر است که در صورت حمایت و همدلی و همراهی همگان می تواند به درختی تناور و پر ثمر در سال های آینده تبدیل شود و نام این خطه را پر آوازه تر سازد.

پیش ما یاقوت یاقوت است و گوهر گوهر است.
خوی ما این است یعنی قدر گوهر نشکنیم.

@Vahshi_Bafqi_Foundation

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *