- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

آیا قانونِ حدود و ثغور و مرزهای شهرها و روستاها و بلاد ؛ قابل تغییر ، تفسیر و دست اندازی است؟؟!!!

متن قابل تاملی از گروهی مطالبه گر؛

معمای عجیب… !! !! !!

آیا قانونِ حدود و ثغور و مرزهای شهرها و روستاها و بلاد ؛ قابل تغییر ، تفسیر و دست اندازی است… ؟؟؟ !!!
مگر می شود به منابع و مرزهای شهرهای همجوار ورود کرد و علناً بخشی از خاک و ثروت خدادادی آن شهر را به تصرف خویش درآورد … ؟؟؟ !!!
بر اساس کدام حکم و مصوبه ی قانونیِ مصرّح و اسناد مستدل ، می توان چنین اقداماتی انجام داد … ؟؟؟ !!! و …..
امّا سکانس جالب و تامل برانگیز ماجرا این جاست که آن شهری که مورد بی مِهری قرار گرفته و علناً شاهد جدا سازیِ بخشی از منابع و مرزهای قانونی و مضبوطش بوده ، خود ، از انبوهی از محرومیت ها ؛ کاستی ها ؛ حق کُشی ها و نداری ها رنج می برد و سال هاست که فریادِ حق خواهی و تظلم خواهیِ مردمان نبیل و نجیب این دیار به عیوق رسیده و فریاد رسی نداشته است…. !! !! !!
ای کاش مسئولان شفیق و خدوم این خطّه ؛ اعم از امام جمعه معزز، فرماندار محترم و اعضای تازه نفس و دلسوز شورای شهر ؛ آستین همت بالا می زدند و یکبار برای همیشه این قضایا و مباحث پُر ابهام ، نگران کننده و شاخص را حل و فصل می نمودند و موجبات آرامش و اطمینان خاطر را برای آحاد مردم شریف بافق و مطالبه گران و دلسوزان این دیار فراهم می کردند.
سال های متمادی است که این آیتم ها و موارد مذکور ، باعث تشویش خاطر و رنجش و نگرانیِ مردمان فرهیخته ؛ فهیم و مطالبه گرِ این شهرستان شده است.
قطعاً با توکل به خداوند ؛ تلاش بی وقفه و پیگیری های مستمر و خستگی ناپذیرِ مسئولان و عوامل مربوطه و استفاده بهینه از پتانسیل ها و وجود نخبگان و جوانان مستعد و مطالبه گرِ شهرمان ، هیچ امر غیرممکن و محالی ، قدرت بُروز و عرض اندام ندارد و نا شدنی ها ممکن می گردد. خداوند سرنوشت هیچ ملّت و قومی را تغییر نمی دهد مگر این که آن قوم ؛ سرنوشت خودشان را عوض کنند ….. ان شاءالله در مواجهه با تاریخ و همچنین فرزندان مان و نسل آینده ، سرافراز و سربلند باشیم.

مرزهایجغرافیاییبافق

معادن_منطقه

عدالت

@asrebafgh