‍ علیرضا زارع در اولین جلسه فعالین اجتماعی شهرستان با شورای ششم (قسمت دوم دو درصد فروش معادن و تامین خوراک سنگ آهن):  بحث تامین خوراک سنگ آهن درگیر بازی های سیاسی و گروهی شده است. مقوله تامین خوراک بحثی کاملا کارشناسی است و در این زمینه مجموعه شرکت سنگ آهن کوتاهی می کند، این شرکت کارشناس پیگیری ندارد، مدیرعاملی که تخصص داشته باشد و در این موضوع وقت بگذارد ندارد، مدیرعامل فلات مرکزی کوتاهی می کند، کوتاهی از ماهاست، اگر واقعا سنگ می خواهیم معدن لکه سیاه با ۱۵ تا ۳۰ میلیون تن سنگ با عیار بالای ۶۰ درصد، معادن زاغیا شامل آنومالی های ۲a، ۲b، ۲c و آنومالی ۴ جمعا حدود ۵۰ میلیون تن با عیار ۳۰ درصد، معدن ۵a شرقی، مرکزی و غربی با ۱۸ میلیون تن سنگ عیار متوسط ۳۹ درصد و بهترین معدنی که در منطقه به درد سنگ آهن خورده و کارخانه های خردایش، آگلومراسیون آن را راه انداخته و ظرفیت خالی کارخانه فرآوری را پر می کند معدن چاه گز است. اصفهان با ترک تشریفات از این معدن سهمیه گرفته و ما با وجود مجوز قدیمی که گفته شده داریم در این موضوع ناتوان بودیم.
باید برویم پیشنهاد بدهیم، به وزارت صمت، اداره کل صنعت استان، شورای برنامه ریزی شهرستان و شورای برنامه ریزی استان، در تغییرات جدید در قانون معادن اختیارات زیادی به شهرستانها و استانها داده شده است. الان با حضور آقای رئیسی و تاکید وی به راه اندازی کارخانه های تعطیل می توان از این ظرفیت استفاده کرد.
میزان دو درصد فروش معادن باید شفاف شود، کدام معادن و شرکتها باید پرداخت کنند، تا امروز چه مقدار بدهی دارند و چرا در زمان خودش پرداخته نمی کنند؟ این حق شهر هست و هیچ مسئول حق کوتاهی در این زمینه را ندارد، این حق الناس است و باید جواب بدهیم، اگر کوتاهی صورت گیرد مدیون همه مردم بافق هستیم. شهرداری برای پروژه ها پول ندارد در صورتی که سنگ آهن بدهی خود را به شهر پرداخت نکرده است، فقط از محل فروش دو درصد صادرات حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سنگ آهن به شهر بدهی دارد، چرا پرداخت نمی کند؟ این پول باید با دیرکرد آن به شهر پرداخت شود.

شرکتسنگآهنمرکزیایران_بافق

مجتمعمعادنسنگآهنفلات_مرکزی

تامین_خوراک

دودرصدفروش

@asrebafgh

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *