- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

معادن و شرکتها چقدر به تعهدات زیست محیطی خود پایبند هستند؟

از بدی آب و هوا و آلودگی می نالیم در صورتی که معادن و شرکتها در قبال تخریبی که در محیط زیست بوجود می آورند مطابق با قانون و حتی از محل مسئولیت های اجتماعی باید از محیط زیست و منابع طبیعی حمایت کنند و فضای سبز ایجاد کنند. معادن و کارخانه ها در بافق که عامل تخریب محیط زیست و آلودگی هوا هستند چقدر درختکاری و فضای سبز ایجاد کرده اند؟ آیا عوارض زیست محیطی را که باید پرداخت کنند به آن پایبند هستند و اگر هستند این مبالغ در اختیار کدام نهاد در شهرستان قرار می گیرد و مسئول پایش و نظارت بر آن کیست؟  
اینها از دغدغه های یک رسانه است که هر از گاهی به آن پرداخته می شود و مانند بسیار از مسائل مهم و حیاتی دیگر برای شهرستان و آینده این مردم بدون پاسخگویی و شفافیت مسئولان از کنار آن گذر می کنند. متاسفانه در هر مقوله ای که به معادن و شرکتها رسیدیم، مثلث زر و زور و تزویر خصوصا در سالهای اخیر مانع از پاسخگویی و مطالبه گری شده و ضربات جبران ناپذیری به بدنه شهرستان و منافع مردم وارد شده است.
برای نمونه سنگ آهن در سالهای اخیر با وجود کارخانه های جوار معدنی اضافه شده و در دست احداث چقدر فضای سبز جدید ایجاد کرده است؟ ظواهر امر نشان می دهد که بر اثر عدم رسیدگی برخی فضای سبزهای قبلی را هم از دست داده ایم و نورد ابویی که بحثهایی برای ایجاد نکردن تعهدات خود در مقوله فضای سبز و بحثهای محیط زیست داشت مانند دیگر موارد پاسخگو نیست و از مسئولان این کارخانه حمایت نیز می شود.