این روزها بحثهایی برای قرارداد پنجاه پنجاه معدن دی نوزده بین سنگ آهن و چادرملو در جریان است و اینکه عنوان شده بازدیدهای زیادی از سمت چادرملو حتی اردکان از این معدن صورت گرفته و از سنگ آهن و بافق خبر زیادی از بازدید و پیگیری نیست.
همه می دانیم که پس از غضب مرزهایی از شهرستان به همراه معادن چادرملو و دی نوزده از بافق بعد از اعتراض بهابادی ها بدون تغییری در مرزها عواید برداشت معدن چادرملو را بین بهاباد و اردکان پنجاه پنجاه کردند و به این شکل موضوع اصلی مرزهای غضب شده را به حاشیه برده و شامل مرکز زمان کردند، هر چند که عواید چادرملو در هیچ زمانی پنجاه پنجاه نشد، بعد از آن نوبت به بافق و معدن دی نوزده رسید و دوباره همان سناریو که قبلا در مقابل چشمان بافقی ها اجرا شده بود از اول بدون هیچگونه کم و کاستی اجرا شد و ما مرزهایمان را از دست دادیم و اینکه برداشت از دی نوزده پنجاه پنجاه شده حتی خوشحال هم شدیم.
با وجود اینکه مسئولان اردکان به راحتی میدان بزرگی را به این اسم در شهرشان نامگذاری کردند و تصویب نامگذاری یکی از میادین شهرستان بنام آریز در شورای چهارم و پیگیری های مکرر از شورای پنجم این امر بر اثر ضعف و کوتاهی مسئولان بافقی محقق نشد که تازگی ها حرکات مشکوک دیگری نیز در جریان است.
شرکت بهره بردار معادن ۱۹ شرکت دشت یوز دره انجیر است که این اسم هیچ سنخیتی با بافق ندارد و دشت کویر کر یا درانجیر بیشتر برای بافق استفاده میشده، سرمایه گذار قلعه گردشگری باقرآباد از نام آریز استفاده کرده به شکلی که بارها از روستای باقرآباد به نام آریز یاد شده است و این اواخر درخواست مدیرعامل سنگ آهن برای تغییر نام و نامیدن معادن ۱۹ به معادن آریز است!! چرا باید معدنی را در این بلبشوی تقسیماتی و غصب های صورت گرفته و اینکه این معدن بر اساس خط مرزی جعلی در اردکان قرار گرفته و هنوز مسئولان شهرستان بر ریل سابق حرکت می کنند به نام دیگری تغییر دهیم؟ آیا مدیرعامل سنگ آهن می تواند تضمین دهد که در آینده سوء استفاده از این امر نمی شود؟ این درخواست کیست؟ آیا مدیرعامل یک شرکت می تواند یک معدن را تغییر نام دهد؟
پ.ن.: آیا شورای شهر دست از محافظه کاری برداشته و برای دفاع از حقوق مردم پیگیر نامگذاری میدانی در محدوده داخل شهرستان خواهد شد؟! آیا باز هم قرار است از این جعلیات، نامگذاری ها و مستندات امروز که ما به دست خودمان درست می کنیم شهرستان ضربه بخورد؟!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *