همانطور که قبلا بارها پیگیری کردیم در اصلاح قانون نظام صنفی در سال ۹۲، به ممنوعیت انتخاب و عضویت اعضایی که دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب عضو هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی بوده‌اند تاکید شده است. عضویت مجدد این افراد غیرقانونی است و دیوان عدالت اداری به ممنوعیت انتخاب و عضویت اعضایی که دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب عضو هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی بوده‌اند -فارغ از اینکه بعد از سال ۹۲ یا قبل از آن باشد- رأی داده است.
اما در بافق همچنان این قانون اجرا نشده است ولی ظاهرا اداره صمت قصد دارد بعد از اظهار نظرهایی در خصوص دولتی بودن سنگ آهن اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی که در سنگ آهن مشغول به کار هستند را به بهانه دولتی اعلام شدن این شرکت و بنا به قانونی که اجازه شرکت به کارمندان دولت را در انتخابات اتحادیه ها نداده از ترکیب کنار بگذارد.
ضمن اینکه دوباره و برای بارها به اداره صمت، کمیسیون نظارت شهرستان، فرماندار و دادستان محترم بافق گوشزد می کنیم همه قوانین محترم بوده و باید اجرا شوند این نکته را باید در نظر گرفت که در شرکت سنگ آهن فارغ از اینکه دولتی اعلام شود یا خصوصی تعداد کمی نیروی رسمی وجود دارد و همین تعداد کم هم به همراه بقیه نیروهای روزمزد دائم، قرارداد معین، پیمانکار حجمی، پیمانکار کارهای مستمر و غیر مستمر همگی تابع قانون کار می باشند.

اصناف

ادارهصنعتمعدن_تجارت

@asrebafgh

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *