مدتی پیش به موضوع مهم و حیاتی تعمیر لکوموتیوهای مپنا در شهرستان پرداختیم که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که بعدا به شدت تکذیب شد اما دوباره همین موضوع از یک منبع که نخواست نامش فاش شود به ما جهت پیگیری منتقل شد.
“چشم مسوولین بافق روشن! سنگ اندازی در مسیر تعمیر لکوموتیوهای شرکت مپنا
شنیده ها حاکی از آن است برای چندمین بار پیاپی در مسیر تعمیر لوکوموتیوهای شرکت مپنا و ورود به کارخانجات تعمیرات بافق سنگ اندازی شده و از این کار جلوگیری شده است. در صورت تداوم بیم آن می رود که تجربه تلخ انتقال تعمیرات لکوموتیوهای چینی از بافق به سیرجان تکرار شود و امتیاز ورود ۵۰ دستگاه لوکوموتیو به بافق و بکارگیری و استخدام جمع زیادی از نیروهای جوان و بومی منتفی شود که این امر مستلزم همراهی و دلسوزی بیشتر مسئولان مجموعه کارخانجات و شهرستان می باشد.”
با توجه به اهمیت موضوع توسعه صنایع جوار ریلی دیده شده در برنامه شهرستان و دید مثبت مسئولان نسبت به پیگیری این امر و شک و شبهه ای که وجود داشت تصمیم به بررسی بیشتر گرفتیم و در قدم اول با عسکری، مدیر پروژه مپنا در یزد مصاحبه ای ترتیب داده شد. متاسفانه از فحوای کلام این مدیر عزیز که کاملا مشخص است در بیان واقعیتها محدودیت هایی دارد برداشت خوبی حاصل نشد.
همانطور که همه می دانیم یکی از اولویت های مهم شهرستان با توجه به استراتژیک بودن منطقه و ظرفیت ریلی موجود، توسعه کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و حتی ساخت واگن و تعمیرات اساسی هست که لازم است این امر توسط مسئولان شهرستان رصد و پیگیری شود. از امام جمعه معزز شهرستان با توجه به دیدی که در توسعه همه جانبه و تمرکز زدائی توسعه شهرستان از بحث معدن دارند، نماینده و فرماندار محترم بافق که پیگیر ایجاد شهرک ریلی در شهرستان هستند، اعضای محترم شورای ششم با توجه به انرژی که در ابتدای کار از ایشان شاهد بودیم خواهشمندیم اولویت خاصی به پیگیری مشکلات در مسیر تعمیر لکوموتیوهای یاد شده قرار داده و جلسه فوق العاده پیگیری و رفع این مشکلات را ترتیب دهند تا نتیجه به سمع و نظر مردم رسانده شود.

تعمیرات_لکوموتیو

مپنا

توسعه

جوارریلی

شهرک_ریلی

@asrebafgh

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *