- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

جای خالی سردخانه برای نگهداری خرما

در سال گذشته اخبار مربوط به کشت خرما و سرمایه گذاری در این زمینه در شهرستان را که دنبال می کردیم مشکل اصلی که از طرف کشاورزان و نخل کاران عنوان میشد نبود سردخانه ای جهت نگهداری خرما برای مدت بیشتر و جلوگیری از خراب شدن این محصول بود.
با وجود اینکه کم کم بافق در حال قرار گرفتن در جایگاه قطب تولید خرمای استان می باشد اما امسال دوباره همان مشکل نبود سردخانه برای نگهداری این محصول برای مدتی طولانی تر تا در بازار به فروش رسیده یا برای تبدیل شدن به محصولات خرمایی به کارخانه های فرآوری خرما فروخته شود خودنمایی می کند و از مشکلات این قشر کشاورز در شهرستان عنوان می شود.
ما تخصص لازم را در این زمینه نداریم که یک سردخانه با حجم و اندازه ای که بتواند محصولات بافق را پوشش دهد چقدر هزینه در بر دارد اما برایمان سوال شد آیا نمی توان برای رونق بیشتر کشاورزی و تولید بالاتر خرما و فرآوری آن در شهرستان در زمینه تجهیز و ساخت یک سردخانه که بتواند در نگهداری محصول خرما به کشاورزان کمک کند اقدامی صورت داد؟ مثلا ایجاد مشوقهایی مانند اعطای زمین یا وام کم بهره به سرمایه گذارانی که حاضرند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.