جلسه شورای اداری شهرستان بافق با حضور صباغیان نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی، طلائی مقدم فرماندار بافق و جمعی از مسئولین و مدیران ادارات شهرستان در محل سالن آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری بافق برگزار شد.
فرماندار بافق با اشاره به سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ شهرستان بافق با محوریت امامزاده عبدالله(ع)، گفت: ساماندهی داخل و اطراف امامزاده عبدالله می بایست با استفاده از نظرات یک مشاور عالی توسط شهرداری شهر و شهرداری و اعضای هیئت امنا مورد بررسی گیرد تا با یک کار علمی و سنجیده اقداماتی جهت رفاه همشهریان و مجاوران این آستان انجام شود.
سید مهدی طلائی مقدم به صنایع جوار معدنی که جزئی از سند توسعه هست اشاره و بیان داشت: اتفاقات خوبی در این چند سال به ویژه راه اندازی و افتتاح گندله بود که با همت همه مردم و مسئولین افتاد و مستلزم این است که در ادامه چشم انداز موارد آهن اسفنجی،نورد، شمش و ورق در شهرستان اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: استان یک پهنه آلاینده ای دارد که دو مکان از جمله طبس و بافق را پیش بینی کردند، در جاده طبس استقبال چندانی نشد اما در جاده بافق استقبال خوبی صورت گرفت و این پهنه در روبروی شرکت ذوب روی قرار دارد و شروع به کار هم شده که می طلبد ادارات شهرستان پیگیر امورات باشند تا سرمایه گذارانی که وارد شهرستان بافق می شوند تمام موارد اداری خود را از شهرستان پیگیری کنند.
طلائی مقدم افزود: در حوزه زیرساخت این پهنه موضوع آب،برق و گاز است و ادارات باید با بازدید و سرکشی بیشتر پیگیر مسائل و مشکلات آنها باشند و ارتباطات خود را با سرمایه گذاران بیشتر کنند.
وی به کشاورزی و دامپروری با محوریت پسته، خرما و تیلاپیا اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه پسته و خرما با مشارکت مردم اتفاقات خوبی افتاد، در بخش تیلاپیا مشکلاتی داشتیم که اولین واحد در سال گذشته افتتاح شد و کاری بود که از شهرستان بافق اتفاق افتاد، بنابراین مسئولین و شورای شهر همت کنند و سرمایه گذاران بومی را به سمت این صنعت سوق دهند.
فرماندار شهرستان بافق یکی دیگر از محورهای سند توسعه شهرستان بافق را تربیت نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: اجرایی شدن تمام محورها و برنامه های مورد نظر در سند چشم انداز شهرستان مستلزم تربیت نیروی انسانی است و بارها این موضوع مطرح شده است لذا دانشگاه ها و فنی و حرفه ای در بحث تربیت نیروی انسانی می توانند نقش بسزایی داشته باشند.
طلائی مقدم یکی از موضوعات مهم شهرستان را اعتبارات ۲ درصد عمران و آبادانی بیان کرد و یادآورشد: از اعتبارات ۲درصد، ۷۰ درصد متعلق به شهرستان و ۳۰ درصد به روستاها تعلق دارد که داشتن اعتبار ۱۰ درصد کار است و ۹۰ درصد مابقی آن مربوط به نظارت به کار است.
وی تاکید داشت: برای هزینه کرد تا موضوعی را کامل به آن اشرافیت پیدا نکردید و مطمئن نشدید که این پول در جای خود هزینه شده چه در زمان پیشنهاد پروژه چه در موارد دیگر زیر بار نروید و صرفا از طریق نظر کارشناسی روند انجام شود.
این مقام مسئول به پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های مهم شهرستان که باید دو سال پیش افتتاح می شد بیمارستان۹۶ تخته خوابی است که بنا به هر دلیلی تاخیر داشت، سال گذشته با ۶ میلیارد هزینه پیشرفت ۱۸ درصدی داشت اما امروز بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته و مبلغی که هزینه شده ۱۷ میلیارد است که همت همه مسئولین را داشته و در ادامه هم باید پیگیری از طریق شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد.
فرماندار بافق، صنایع جوار ریلی یکی دیگر از محورهای سند توسعه شهرستان است که شرایط بسیار عالی در کشور دارد و در این حوزه نیروهای بافقی افرادی خبره و استاد هستند و این افتخاری برای شهرستان بافق است و باید تقویت و حفظ شود. در این راستا ایجاد شهرک جوار ریلی است که مدنظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استان و شهرستان است که جانمایی این شهرک مشخص و به راه آهن ارسال شده است.
وی ادامه داد: در حوزه گردشگری خوشبختانه ماندگاری توریست و گردشگر در بافق عالی است هرچند شرایط کرونا در این حوزه مشکلاتی را به وجود آورد اما در این چند سال اتفاقات خوبی در شهرستان افتاد. دستگاههای اجرایی هرکمکی که می توانند به سرمایه گذاران حوزه گردشگری انجام دهند. ما دنبال مسافر در بافق نیستیم، دنبال توریست و گردشگر هستیم و اینکه به فرهنگ آن منطقه احترام، ارزش قائل شده و این موضوع را مدنظر قرار دهند.
فرماندار شهرستان بافق خطاب به مدیران ادارات بیان داشت: مدیران ادارات فقط منتظر اعتبارات شهرستان نباشند بعضی ادارات هستند که اعتبارات استانی و ملی دارند که برای جذب آن باید پیگیری، همت و تلاش کنند.
طلائی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شروع کار دولت جدید خواهشی که از همکاران دارم با انرژی بیشتر و توان مضاعف همت و کارخود را به نحو احسن انجام دهید.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *