- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

شامل مرور زمان شدن مقوله مرزها در منطقه چاه گز خطرناک است / فرماندار شهرستان شفاف به مردم بافق پاسخ دهد

در اکثر موضوعات شهرستان درگیری های داخلی باعث ضربه خوردن بافق شده و اختلاف سلیقه ها در گروه های فعال موجود شهرستان از پیگیری مستمر مشکلات مختلف جلوگیری کرده و همواره در این مقوله ها فرمانداران غیر بومی که مسئول مستقیم بسیاری از موارد بوده اند در حاشیه امن قرار گرفته اند.
یکی از مهمترین موضوعات روز شهرستان مسئله منطقه چاه گز و مشکلات و اختلافات مرزی بین شهرستانهای بافق و بهاباد و بحث بهره برداری و استفاده از خوراک معادن چاه گز می باشد که باید هوشمندانه این دو مقوله از هم تفکیک شود تا از اجرای سناریوهای مشابه در مرزهای بهاباد با اردکان در محدوده معدن چادرملو و مرزهای بافق با اردکان در محدوده معدن دی نوزده و منطقه آریز جلوگیری شود.
همه در جریان هستند که اختلافات مرزی بافق با بهاباد در دوره فرمانداری شاه حسینی، فرماندار غیر بومی غیر ساکن با ابلاغ نقشه های جعلی وارد مرحله تازه ای از جداسازی مرزهای بیشتری از شهرستان و اجحاف در حق بافقی ها شد که با اعمال نفوذ برخی افراد و بیشتر به خاطر انتخابات مسکوت ماند. دقیقا بعد از روی کار آمدن شاه حسینی بود که پرداخت دو درصد فروش معادن چاه گز به بافق دچار چالش جدی و متوقف شد. و این نشانه خطرناکی برای بافق بود که کمتر به آن پرداخته شد.
فرماندار شهرستان باید در اسرع وقت اقدامات عملی برای اصلاح نقشه های جعلی ابلاغ شده را به مردم اطلاع رسانی کرده و در رابطه با پرداخت دو درصد فروش معادن چاه گز شفاف سازی کند. به تبع آن نماینده و شورای ششم نیز به عنوان نمایندگان مردم باید پیگیری این امر را در دستور کار خود قرار دهند. مسئولان بافق نباید بگذارند این داستان شامل مرور زمان شود چرا که تجربه نشان داده این امر دست شهرستان را در پیگیری های بعدی کوتاه تر خواهد کرد. 

مرزهایجغرافیاییبافق

معادنچاهگز

معادن_بافق

چاه_گزبافق

@asrebafgh