گروه استان ها –یزد- فرمانده انتظامی بافق در راستای پیشگیری از سرقت وسایل داخل خودرو به شهروندان هشدارداد .

به گزارش عصر بافق به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “شهرام طولابی نژاد” فرمانده انتظامی بافق گفت: شهروندان باید جهت پیشگیری از سرقت وسایل داخل خودرو، توصیه های پلیس را جدی بگیرند تا سارقان را در اهداف شومشان ناکام گذارند.
سرهنگ طولابی نژاد یادآور شد: شهروندان باید مشخصات کامل ضبط خودرو و شماره سریال آن را بنویسند و نگهداری نمایند و از قراردان پخش خودرو در زیر صندلی و داشبورد خودرو نیز خودداری و تا جایی که ممکن است برای خودروی خود از ضبط کشویی استفاده کنند و در زمان خروج از خودرو آن را از محل خود خارج کنند.
وی افزود: از قراردادن خودروها در کوچه ها و معابر پرت و تاریک جلوگیری کنید و درصورت مشاهده سارق یا سارقان، مشخصات ظاهری آنها را به خاطر بسپارید و چنانچه دارای خودرو یا موتورسیکلت هستند پلاک و مشخصات آن را یاد داشت کنید و به پلیس اطلاع دهید.
این مقام انتظامی تصریح کرد: از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد ، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند؛ همچنین از رها کردن خودرو، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید؛ چرا که سارقان به دلیل حرفه ای بودن، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی بر خوردارند.
سرهنگ طولابی نژاد ادامه داد: هنگام دریافت پول از بانک و حمل اشیاء قیمتی با خودرو ممکن است سارقان در کمین شما باشند؛ قبل از حرکت کردن با خودرو هرگونه حرکت مشکوک اطراف خود باشید و در توقف های کوتاه مدت شیشه خودرو را بالا برده و درب ها را قفل کنید.
طولابی نژاد گفت: چنانچه شیشه یا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید و درصورت پنچر شدن خودرو برای خروج و تعویض چرخ، درب خودرو را بسته سپس اقدام به تعویض چرخ کنید.
فرمانده انتظامی بافق خاطرنشان کرد: در صورتی که خودرو تان به سرقت رفت فوری پلیس را در جریان قراردهید و تا رسیدن پلیس از بهم ریختن صحنه جرم پرهیز کنید و با دادن مشخصات کامل خودرو تان از قبیل شماره پلاک ، شاسی، موتور و رنگ خودرو، پلیس را در کشف سرقت یاری دهید.

#پلیس
#هشدارهای_پلیسی
#امنیت
#اقتدار

@asrebafgh

برچسب ها : ,
  1. ناشناس

    یادش بخیر اون زمان که ما دانشجو بودیم تو بافق از دزدی خبری نبود ولی آلان متاسفم که وضعیه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *