سالهاست که رهبر معظم انقلاب شعار سالشان را حول محور اقتصاد و تولید تنظیم می کنند و همه می دانند که در سالهای تحریم به خصوص تحریم فروش نفت، معادن کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده و در راستای مقابله با تحریم ها نقش پر رنگی ایفا کرده اند. ظرفیت بزرگی در اقتصاد بدون نفت در بخش معادن نهفته است که می تواند کشور را نجات دهد و هر کارخانه جوار معدنی می تواند زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم هزاران نفری ایجاد کند، اما در بافق که بهشت معادن ایران است طرحهای جوار معدنی، کارخانه ها و تعهدات سرمایه گذاران در کش و قوس مجوزها، بدعهدی ها، اهمال کاری ها، اختلاف سلایق، تامین بودجه و راه اندازی سالها به طول می انجامد.
در صورتی که اگر از ظرفیت بزرگ معادن منطقه همچنین زیرساختها و تجارب موجود به درستی استفاده شده بود بافق و شرکت سنگ‌آهن مرکزی می توانست یکی از قطبهای بزرگ صنعتی و معدنی کشور باشد و نه تنها مشکلی نداشته باشد که به راحتی بتواند راه اندازی طرحها و سرمایه گذاری در جای جای کشور حتی بیرون از مرزها را در برنامه خود قرار داده و با این کار در راستای منویات مقام معظم رهبری و حل گوشه ای از مشکلات کشور در دوران تحریم های ظالمانه حرکت کند.
به عنوان مثال کارخانه فرآوری سنگ آهن حدود ۱۵ سال، کارخانه آگلومراسیون سنگ آهن حدود ۱۰ سال، کارخانه گندله سازی سنگ آهن حدود هشت سال طول کشیده تا به بهره برداری برسند و کارخانه گندله و فولاد ابویی حدود ۱۰ سال، کارخانه آهن اسفنجی فلات مرکزی نامعلوم، کارخانه جوار معدنی فسفات سالها، کارخانه کنسانتره دو میلیون تن سنگ آهن حدود ۵ سال، فولاد کسری بیش از ۱۵ سال هست که در حال انجام است و از وضعیت روشنی برخوردار نیستند و زمان بهره برداری آنها نیز مشخص نیست.
این طور که مشخص است طرح آهن اسفنجی شرکت نوظهور نیز شروع خوبی ندارد و کسی نیز به مطالبه ما پاسخ روشنی نمی دهد، ضرورت احداث این کارخانجات مبرهن و آشکار است
اما روش فعلی نتیجه نداده و باید تجدید نظر شود و این امر از وظایف مهم کارگروه توسعه شهرستان است که باید برای همه پروژه های مصوب، ضمن تایید اهلیت پیمانکاران، بودجه، برنامه زمان بندی، روزشمار و ضرب الاجل تعیین کرده و مرتبطین مجبور به پاسخگویی رسانه ای شوند و به مردم گزارش پیشرفت کار دهند.
رهبر معظم انقلاب: برای #وعده‌ #روزشمار معین کنید
تخمین بزنید یک کاری که میگویید این کار را خواهم کرد چه مدّتی طول خواهد کشید و روزشمار معیّن کنید و دانه‌دانه تعقیب کنید.
‌‌بنده بارها در مجموعه‌های دولتی این را گفته‌ام که ما قاعده و قانون و مانند این چیزها کم نداریم؛ ما قانون و بنا و قاعده و هر چه طرح و برنامه‌ها و این حرفها بخواهید زیاد [داریم]؛ آنچه کمبود ما است عبارت است از همین که یک #پیگیری جدّی‌ای انجام بگیرد. ۱۴۰۰/۶/۶

تحریم

اقتصادبدون_نفت

معادن

کارخانجات_جوارمعدنی

@asrebafgh                                    

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *