- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

تعلل در اجرای پروژه ها و تعهدات قابل قبول نیست و مسئولان شهرستان مقصران اصلی این امر هستند

احداث مگامدول تولید آهن اسفنجی در بافق و تکمیل زنجیره کامل فولاد، قرار بوده همزمان با مگامدول گل‌گهر سیرجان که نقطه مشترک هر دو، حضور ابر شرکت فولادی غدیر در این پروژه ها است راه اندازی شود۰
در حال حاضر مگامدول طرح طوبای گل‌گهر با پیشرفت ۲۳ در صدی در سیویل و نصب تجهیزات و ۴۶ درصدی در مهندسی و خرید تجهیزات و اما اینجا در بافق امضای قرارداد همراه با کش و قوس های زیاد و گلایه های نماینده شرکت غدیر در نوظهور و مدیرعامل این شرکت که حاکی از همراهی نکردن برخی مسئولان شهرستان است، بوده است. حتی بعد از امضاء قرارداد گلنگ زنی صورت نگرفته و برنامه زمان بندی در رابطه با شروع و مدت زمان پروژه ارائه نشده است. به دلیل عدم ارائه روزشمار برای طرحها و عدم گزارش پیشرفت شفاف، وضعیت کارخانه های پیش فرآوری و کنسانتره این شرکت نیز در هاله ای از ابهام است. دقیقا وضعیت سرمایه گزاری بهره بردار کوشک، کارخانه جوار معدنی فسفات، کارخانه دو میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و طرح اصلاح کاربری کارخانه آگلومراسیون این شرکت، فولاد و آهن اسفنجی ابویی نیز همین شرایط را دارد.
به خبر زیر توجه کنید:
“احداث پالایشگاه در دشت‌ آزادگان ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند؛ حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان گفت: با پیگیری فراوان با احداث پالایشگاه آزادگان در این شهرستان در سطح ملی و وزارت نفت موافقت لازم‌ بعمل آمده است و این طرح به تصویب نهایی رسید.
سیلاوی گفت: با توجه به تاثیر احداث پالایشگاه در امر اشتغال زایی و جذب نیرویی بالغ بر ۲۵۰۰ نفر که منجر به رونق این شهرستان می گردد؛ پیگیری لازم برای شروع عملیات اجرایی این پالایشگاه انجام گرفته و مقرر شد در فرصت باقی مانده، مجری طرح نسبت به تحویل زمین و اجرای سایت و جانمایی واحدهای تولیدی اقدام کند.”
هر چند این پروژه در حوزه نفت است اما دو نکته قابل تامل در آن وجود دارد: ۱_ حوزه نفتی دشت آزادگان هنوز به بهره برداری کامل نرسیده، مسئولان در فکر فرآوری و توسعه در همان منطقه هستند! ۲_ همه مسئولین در سطح منافع منطقه ای متحد هستند و کارشان را هم خوب می‌دانند! اما در بافق متاسفانه گرفتار مدیرانی هستیم که بیشتر درگیر حواشی و زد و بندهای سیاسی خود هستند تا پرداختن به مباحث تخصصی و برنامه ریزی بلند مدت و اندیشیدن به آینده بافق و برخی مواقع کمک که نمی کنند هیچ بلکه ترمز توسعه بافق نیز بوده و درست برعکس عمل می کنند!!! اما اگر کاری انجام شد حتما جزء رزومه آنهاست!!!
تا شورای ششم تکلیف خود را با جلسات گزارش دهی کارگروه به مردم مشخص نکند و از مدیران معادن و سرمایه گزاران برنامه زمان بندی و روزشمار طرحها و پروژه ها را نخواهد و نظارت نکند درب روی همان پاشنه گذشته خواهد چرخید.
«احداث مگامدول تولید آهن اسفنجی برای معادن سنگ آهن بافق چیزی شبیه پالایشگاه برای نفت است و تعلل مسئولین برای شروع اجرای این پروژه مهم برای مردم قابل قبول نیست»! اگر این روال ادامه داشته باشد سرنوشت طرحها یکی پس از دیگری به سرنوشت فولاد بافق (ابویی) دچار خواهد شد که قریب به ده سال طول کشیده و هنوز هم خبر مستندی از وضعیت این طرح ملی و میزان پیشرفت آن در دسترس نیست.