شهردار بافق از ثبت جشنواره تابستانه شهربافق در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش عصر بافق، سید علی نوروززاده با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور شصت و دو رویداد گردشگری را در استان های مختلف کشور در تقویم سالانه خود تعریف کرده است گفت: گردشگران با این روند به دنبال جاذبه بیشتر در زمان برگزاری رویدادهای شاخص، به شهرهای هدف در کشور سفر می کنند.
وی معرفی و اطلاع رسانی گسترده در خصوص رویدادهای گردشگری کشور را مهمترین هدف این تدوین فهرست رویدادهای شاخص کشور دانست و افزود: از هر استان، ۲ رویداد در فهرست رویدادهای شاخص انتخاب شده است که ثبت جهانی یزد و همچنین جشنواره تابستانه شهر بافق جزو ۲ رویداد برگزیده استان یزد در نظرگرفته شده و در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور جای گرفته است.
شهردار بافق با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره تابستانه در شهر بافق عنوان کرد: جشنواره تابستانی بافق هرساله از ۶ تا ۱۲ شهریورماه هر سال برگزار می شود.
وی افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان و ایجاد روحیه امید و شادابی در جوانان و نو جوانان را از اهداف برگزاری جشنواره تابستانی این شهر عنوان کرد.
به گفته نوروززاده اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی با مشارکت گروهای فعال، سمپوزیوم ساخت مجسمه های شنی، مسابقات ورزشی خانوادگی، مسابقات هنری، غذاهای سنتی و محصولات بومی و همچنین ماهی گیری در کویر، از مهمترین برنامه هایی است که هر سال در قالب جشنواره تابستانی بافق ارئه می شود.
وی در پایان مسجد جامع بافق، قلعه باقرآباد، تلماسه های صادق آباد، کمپ کارال و شن و شادن، میدان خان با محوریت امامزاده عبدا… (ع) و دهها مکان دیدنی را از جاذبه های گردشگری این شهرستان برشمرد.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *