حمایت از جوانان و ایده های مقرون به صرفه و جدید و بها دادن به آنها؛ در زیر گفتگوی عصر بافق را با یکی از جوانان موفق و نخبگان بافقی می خوانید.

عصر: خودتان را معرفی کنید؟
رضاییان: اینجانب محمدعلی رضائیان بافقی هستم

عصر: کمی از گذشته و سابقه کاری خودتان بگویید؟
رضاییان: دوران ابتدایی در حال تحقیق در مورد انرژی های جایگزین فسیلی بوده ام چون میدانستم که سوخت های فسیلی مضرات بسیار زیادی دارد و کم کم جای خود را به انرژی های تجدید پذیر میدهد که در همین زمینه شروع به تحقیق کردم و با توجه به محدویت هایی که داشتم توانستم موفقیت های هر چند کم به دست بیاورم از جمله مدیر و مجری پروژه تولید برق از فاضلاب خانگی آهنشهر با ری اکتور پیل سوختی، همکاری با مدرسه ۱۵ خرداد در جشنواره جابر که منجر به رتبه استانی این مدرسه شد، دریافت تائیدیه طرح تولید برق از امواج از سازمان بسیج علمی پژوهشی استان، برای همین حدود یکسال پیش با همراهی چند تن از دوستانم اقایان مهدی فتاحی و علیرضا تشکری و امیر محمد مرشدزاده وارد این کار شدیم چون حوزه کاری ما گسترده است هر چه بیشتر به ما کمک شود پیشرفت کاری بیشتری خواهیم داشت.

عصر: در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟
رضاییان: کار ما نصب سلول های خورشیدی جهت استفاده در مناطقی که از نعمت برق برخوردار نیستند می باشد. این سیستم میتواند با استفاده از نور خورشید برق مورد نیاز را فراهم کند، از مزیت های استفاده از این سیستم میتوان به عدم آلودگی محیطی، افزایش عمر مفید دستگاه ها، نداشتن ترس از برق رفتن گاه و بی گاه و… اشاره کرد.
همچنین ما استراکچر و ژنراتور خورشیدی پرتابل نیز تولید کردیم و قابلیت تولید سیستم برق اضطراری، تولید میوه خشک کن، تولید ری اکتور، تولید و تبدیل مواد شیمیایی، تولید انواع آب شیرین کن های خورشیدی و تولید کولر فوق کم مصرف که مناسب برق خورشیدی نیز هم هست را داریم.

عصر: انتظار شما از مسئولان چیست؟
رضاییان: مهمترین انتظاری که از مسئولین داریم اعتماد است کار ما متعلق به هیچ زیر مجموعه ای نیست اما به دلیل گستردگی حوزه فعالیتمان در تمام این عرصه ها ورود می کنیم. از مسئولین محترم شهر عزیز بافق خواهشمندم از جوانان کوشا حمایت کنند چون مهمترین ثروت هر شهر و کشور که ارزشش از معدن طلا هم بالاتر هست نیروی انسانی آن شهر است. کشوری مثل ژاپن که از لحاظ ثروت مادی فقیر است و روزی توسط جنگ ویران شده بود فقط با اتکا به بزرگترین ثروت معنوی خود یعنی نیروی انسانی توانست به رتبه دوم صنعتی جهان و جز رتبه داران اقتصاد جهان تبدیل شود.

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *