بارها برای بی عدالتی بزرگ در حوزه های انتخابیه که باعث تبعیض و ایجاد رانت برای دو شهرستان تافته جدا بافته استان شده نوشتیم و نوشتند و پیگیری شد و بحث و بررسی صورت گرفت و انتظار این بوده که نسبت به بازنگری اساسی آن اقدام شود اما ظاهرا شوربختانه هنوز که هنوز است برای استان یزد در روی همان پاشنه اردکان می چرخد و قرار است برای به دست آوردن و نگه داشتن دل سوگلی استان در حق مردم بقیه شهرستانها اجحاف شود و کسی هم پاسخگوی این ظلم بزرگ نیست.
بافقی ها حق داشتند اعتراض کنند، همچنین مهریزی ها، ابرکوهی ها، خاتمی ها و تفتی ها اما چه کسی قرار بود به صدای اعتراض آنان گوش کند؟ آن کسانی که اکثرا دست نشانده و سرسپرده بودند؟ اما بهابادی ها و به تازگی مروستی ها هم به این جمع پیوسته اند و باز قرار است دو نماینده هر کدام دارای سه شهرستان، و یک نماینده نیز شهرستان یزد و اشکذر را نمایندگی کند و تفتی ها هم در مقابل میبد با جمعیت بیشتری که هرگز امکان داشتن نماینده ای بومی برای آنها فراهم نخواهد شد بسوزند تا اردکان همچنان سروری کند.
چه کسی گفته ظلم بزرگی که به تمام مردم استان در گذشته شده همچنان باید ادامه داشته باشد؟ مگر قرار به اصلاح گذشته نیست؟ مگر اردکان و میبد به هم چسبیده نیستند؟ مگر هر دو شهرستان صنعتی و دارای خصوصیات مشابه ای نیستند؟ خدا نیاورد آن روز را که میبدی ها نیز در این فضای ناخوشایند و بدور از عدالت و تبعیض آلود به بهانه نجات تفت بخواهند راه اردکان را بروند.
تنها راه نجات استان بازنگری کلی حوزه های انتخابیه و رفع تبعیض و بی عدالتی بزرگ گذشته در حق تمام مردم یک استان به جز عده‌ای محدود است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *