مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: کارارزشمند شهرداری بافق در راستای معرفی مشاهیر و مفاخر شهرستان و ساخت مجسمه این بزرگ مرد تاریخ استان یزد، اقدامی درخور تحسین است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق؛ سید مصطفی فاطمی در حاشیه مراسم رونمایی از مجسمه محمدتقی خان بافقی و افتتاح میدانی به همین نام، در مصاحبه ای افزود: شورای اسلامی و شهرداری هر شهر متولی فرهنگ، آداب، رسوم و تاریخ آن شهر هستند.
وی تصریح کرد: شهرداریهای استان به ویژه شهردار بافق در چند سال اخیر به خوبی در مقوله فرهنگ وارد شدند و ما ارتباط تنگا تنگی با شهرداریها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و حتی صنایع دستی داریم.
به گفته وی شهرداری بافق در این سال ها آغازگر حرکتهایی بود که این شهر را در کشور به عنوان شهرداریِ حامی میراث فرهنگی معرفی کرد.
فاطمی اضافه کرد: در سال های اخیر با ثبت آثار ناملموس از سوی شهرداری بافق که شامل غذاها، آداب و رسوم مردم این دیار بود در کنار برگزاری جشنواره های نوروزی و تابستانی توانست ارزشهای این شهر باستانی را در سطح کشور به مردم ایران معرفی کند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری بافق در زمره شهرداری های خوب استان در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی است تصریح کرد: ساخت ، نصب و رونمایی از مجسمه محمد تقی خان بافقی نمونه بارز حفظ ارزشها و معرفی مشاهیر و مفاخر شهرستان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، نصب المان سرداران شهید، ساخت مجسمه مبارز نامی شیخ محمدتقی بافقی، مشاهیر فرهنگی، ادبی و نمادهای ملی و مذهبی از سوی شهردار بافق را ستودنی خواند.
شهردار بافق هم در آئین افتتاح میدان و رونمایی از مجسمه محمدتقی خان بافقی ضمن قدردانی از کسانیکه برای اعتلای کشور و ساخت این اثر تاریخی و ماندگارهمت کردند، گفت: با همکاری مجموعه کارکنان شهرداری ، همدلی و مشارکت شورای اسلامی شهر و جدیت پیمانکار مربوطه این مجسمه با پنج متر ارتفاع به مدت بیش از پنج سال به دست هنرمندان کاشانی ساخته و آماده نصب شد.
سید علی نوروززاده افزود: شهرداری در کنار اجرای طرح های عمرانی به فعالیت فرهنگی، اجتماعی و تاریخی نیز می پردازد که نتایج آن در این میدان در قامت مجسمه محمد تقی خان متبلور است.
وی عملیات اجرای این پروژه را به مساحت سه هزار و ۷۵۰ متر مربع شامل طراحی و محوطه سازی، زیر سازی، نصب سنگ جدول، سنگ کاری، بتن دکوراتیو، چمن مصنوع ، باغچه بندی، تاسیسات مکانیک و تامین روشنایی اعلام کرد.
نوروززاده افزود: این پروژه افزون بر ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه داشته که از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین و پرداخت شده است.
به گفته وی از میدان امام حسین تا این میدان و نهایتا رسیدن به میدان خبرنگار ، حرکت عمرانی دامنه داری است که پیوسته در شهرداری بافق تداوم دارد.
فرماندار بافق، امام جمعه سابق، دکتر تشکری هم در این مراسم هر کدام در باره مفاخر و مشاهیر شهرستان به ویژه محمدتقی خان بافقی سخنانی بیان و از اقدام شهرداری بابت ساخت مجسمه این شخصیت بزرگ تاریخ تقدیر و تشکر کردند.
در پایان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار، امامان جمعه قدیم و جدید و تنی چند از مردم و مسوولان از مجسمه محمدتقی خان بافقی رونمایی شد.
محمد تقی خان بافقی فرزند میزا محمد باقر در سال ۱۱۲۹ ق در بافق دیده به جهان گشود و طی ۵۳ حکومت بر یزد امنیت و ثبات سیاسی اجتماعی و اقتصادی را در این منطقه وسیع برقرار کرد.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *