به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق حسین ارجمند با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت ناجی بافقی توسط انجمن ادبی پژواک ابراز داشت: مفاخر از سرمایه های معنوی و هویت بخشی هستند که باید مسیر معرفی و پاسداشت آنان سریعتر پیموده شود. مفاخر هر شهر مانند شاهراه های حیاتی هستند که شناخت و معرفی هر منطقه با این شاخصه ها امکان پذیر است .
رییس اداره ارشاد با تشکر از انجمن ادبی پژواک در برگزاری این مراسم افزود: مفاخر به مثابه چراغی در مسیر علمی و دینی، جامعه هستند و با شناخت گذشته و گذشتگان علمی می توان راه آینده را ترسیم کرد و افق های روشن پیروزی را تداعی کرد .
لازم به ذکر است میرزا محمد جواد وکیلی بافقی، مشهور به وکیلی و ناجی بافقی، فرزند مرحوم حاجی ملاحسین که خود را از نوادگان کمال الدین محمد بافقی، مشهور به وحشی بافقی می دانست در نهم اردیبهشت سال ۱۲۷۹ خورشیدی در خانواده ای ثروتمند، عالم پرور، مکتب دار و سرشناس دربافق به دنیا آمد و در ۱۰ خرداد سال ۱۳۶۴ وفات نمود.
یکی از شاهکارهای طبع آفرین ناجی، رباعی ساده، بی تکلف و پرمعنایی است که به مدد نفس گرم آن ادیب فرزانه ورد زبان ادب دوستان و صاحبان ذوق گشته و بر روی سنگ قبرش در صحن امامزاده عبدالله(ع) بافق حک شده است.
عمری گناه ای تن بی شرم کرده ای
با گاو نفس خرمن تن نرم کرده ای
غافل مساز خانه در این عاریت سرای
کین سردخانه ای است که جا گرم کرده ای.
این مراسم دوشنبه۱۴۰۰/۳/۱۰درخانه فرهنگ برگزار خواهد شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *