بنا به شنیده ها سرانه اضافه کاری در گندله سنگ آهن ۵۵ ساعت و سقف اضافه کاری نیز در تمام قسمتهای این شرکت که قبلا ۱۲۰ ساعت بوده اکنون ۱۰۰ ساعت است اما با اختیار مدیر عامل به آن اضافه می شود. و ظاهرا دادن اضافه کاری بالاتر از ۱۰۰ ساعت از اختیارات مدیر عامل است اما سوالی که اینجا مطرح است اگر این نوع پرداختها برای برخی وجود دارد چرا برای همه نیروها نباشد و مانند گذشته سقف اضافه کاری به ۱۲۰ ساعت یا حتی بیشتر تغییر نکند؟
موضوع دیگری که باید به آن پرداخت این است که اگر دادن اضافه کاریهای بالای ۱۰۰ ساعت تا ۱۹۰ ساعت از محل همان اضافه کاری قسمت باشد که همه به سرپرستان قسمت داده شده و قاعدتا به ازای دادن بیشتر از سرانه باید از سرانه دیگر کارگران کسر کرد حق دیگر کارگران از این محل ضایع نخواهد شد؟ آیا اگر کاری در قسمتی یا شرکتی انجام شد فقط سرپرستان و مدیران انجام داده اند و کارگران هیچ نقشی در آن نداشته اند؟ حال تصور کنید فردی که بازنشسته است و ماهها بعد از گذشتن از زمان بازنشستگی جای یک جوان بیکار بافقی را اشغال کرده و همچنین طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، حضور عادیش نیز محل اشکال است، به جای ۵۵ ساعت عرف گندله یا ۱۰۰ ساعت سقف اضافه کاری عرف شرکت به دستور مدیرعامل ۱۹۰ ساعت اضافه کاری بگیرد!
علی برکت الله …
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : ,
  1. کارمند بازنشسته شرکت

    متاسفانه این رویه ای است که از سال ۹۲ و علیرغم اصرار و تاکید واحدهای ذیربط باب شد،تلاش های معاونت مالی وقت آقای تربتی نیز برای اصلاح این رویه به جایی نرسید و تا کنون ادامه دارد.در رابطه با بازنشستگی شایان ذکر است در صورت نیاز و موافقت شرکت و حتی بدون استعلام و نظرخواهی از صندوق هر فرد می تواند تا ۳۵ سال کار کند و رویه بازنشستگی در سقف ۳۰ سال رویه شرکت برای کارکنان رسمی می باشد،کما اینکه هم اکنون تعدای از کارکنان روزمزد دائم با سوابق بیش از ۳۰ سال در حال خدمت بوده و تا ۳۵ سال هم ادامه خواهند داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *