✍️ بارها نوشتیم که سنگ آهن باید برای آنومالیهای جدا شده شکایت کند اما هیچ کدام از مسئولان شهرستان نه تنها پیگیری نکردند که سکوت کردند و دلیل سکوتشان همان طور که تا حالا چند نفری رو شده یکی یکی و به زودی برای مردم روشن خواهد شد و ماه برای همیشه پشت ابر نخواهد ماند.
اما صبح بافق به تازگی خبر از شروع دوباره بورسی شدن سنگ آهن داده و به بحث سلب امضاء از مالی بافق نیز اشاره کرده و با رفتاری که یکی به میخ یکی به نعل زده یه انتقاد ریزی هم از هیات مدیره و صندوق کرده و یادش رفته که مدیرعامل بومی عضو هیات مدیره هست و جابجایی حق امضاء را امضاء کرده است.
بیایید خودمان را گول نزنیم، چه کسی می خواهد منافع بافق و مردم بافق را در مسائل و مشکلات سنگ آهن پیگیری کند؟ آن کسی که نیرو و امکانات از سنگ آهن گرفته یا آن کسی که کلی جنس به سنگ آهن فروخته؟ آن کسی که فامیلشان در فلان حیات خلوت است یا کسی که خانه اش را از یک معدن و ماشینش را از معدن دیگری گرفته؟ مسئولی که دامادش از فلان معدن مامور است یا کسی که با تخلف پست مدیریت گرفته؟ مسئولی که پز راه سازی سنگ آهن را می دهد یا آنکه نیرو معرفی کرده برای هیات مدیره این شرکت؟ مردم بافق و کارگران سنگ آهن زیاد راه دور نروید چه بسا که همینها که در جلسات سر و صدا می کنند و پشت دوربین و جلوی میکروفن از حقوق بافق می گویند پشت پرده دست پشت مدیرعامل هم می زنند. از همه مسخره تر اینکه شنیدیم یکی از مسئولان ذیربط که باید از حق بافق در بورسی شدن سنگ آهن دفاع کند رفته پیشنهاد داده من را بگذارید عضو هیات مدیره سنگ آهن!! انشاالله که دروغ است.
عده‌ای نیز با وارونه نشان دادن قانون و صورتجلسات شورای تامین در سال ۹۳ که فراتر از قانون است جاده صاف کن صندوق شده اند. یکبار برای همیشه دالاهو با هماهنگی تمام مسئولان شهرستان و به محوریت نماینده مجلس تشکیل شد و انتقال سهام سنگ آهن به آن کاملا صوری است فقط برای فرار از واگذاری سهام سنگ آهن به بخش خصوصی، عده ای که رفته اند کلاه سر دولت و قانون بگذارند الان در حال وانمود کردن این هستند که خودشان گول خورده اند و آگاهانه در حال کشیدن کلاه به زور بر سر خود و مردم هستند، قضیه دقیقا مانند آن داستان ملانصرالدین و آش است که آنقدر دالاهو دالاهو کردید که مردم‌ را گمراه کنید کم کم خودتان هم باورتان شده است. حتی اینقدر جری شده اند که به نماینده مجلس هم گوش نمی کنند که دقیقا صباغیان هم به مسرور همین را گفت که داستان بورسی شدن سنگ آهن از عهده فلاح و مدیرعامل دالاهو خارج است.
اگر آن زمان که قدرت در سنگ‌ آهن دست عسکری بود مانند الان که قدرت دست فلاح مبارکه است با او کاملا همراه بودید و او به شهر بد کرده شما هم شریکید در صورتی که به خوبی می دانیم که وقتی صد در صد سهام دالاهو متعلق به صندوق است سنگ آهن هیچ جایی نرفته و تعهدات صندوق در جای خودش باقی است. آقایان یکبار برای همیشه دست از یک بام و دو هوا بازی و بازی دادن مردم بردارید، اگر قرار بود عسکری بتواند جابجایی را امضاء نکند امروز فلاح مبارکه نیز باید سلب امضاء از معاون مالی را امضاء نکند و همچنین بافق نباید نگران بورسی شدن سنگ آهن باشد چرا که تا فلاح مبارکه امضاء نکند این اتفاق نخواهد افتاد.
روزی که نوشتیم عسکری و فلاح دو لبه یک مقراض در پیش برد خصوصی سازی سنگ آهن هستند چون هر دوی اینها را به خوبی می شناختیم و می دانستیم امثال یاراحمدیها در این اجتماع و در بافق کم هستند که برای امضاء نکردن خصوصی سازی استعفا دهند بلکه اکثرا برای ماندن دو روز بیشتر بر صندلی قدرت همه چیز را امضاء می کنند و همیشه و در هر دوره ای نیز افرادی هم هستند تا مردم‌ را سرگرم کنند و امروز هم به قبل و دالاهو بپردازند تا جاده برای به بورس رفتن سنگ آهن صاف شود. 
آقایان ادامه یک اشتباه یا تخلف اشتباه و تخلف است، نمی شود یک اشتباه و تخلف را ادامه داد و آن را فقط به گذشته منتسب کرد، اگر در واگذاری سنگ آهن به صندوق و در واقع خصوصی سازی تخلفی صورت گرفته که از قرار معلوم گرفته ادامه آن مسیر نیز تخلف و اشتباه هست، اگر صورتجلسه ای جعل شده کنار آمدن با آن صورتجلسه اگر که به ضرر شهرستان است خیانت است حالا می خواهد عسکری باشد، رحیمی باشد یا فلاح مبارکه، ما در داستان معدن ناریگان خیلی یاد گرفتیم و پخته تر شدیم و آن این بود که معدن ناریگان نه پولی به شهر کمک کرده بود، نه از قبال مسئولیت اجتماعی جایی کمک مالی و عمرانی کرده بود، نه باشگاه آهن
داشت، نه نیرویی به جایی مامور کرده بود، نه ماشینی به کسی داده بود حالا با راننده یا بی راننده، نه پول ماموریت کسی را از یک ارگان به جایی دیگر داده بود و نه خانه سازمانی داشت تا آن را در اختیار کسی قرار دهد و نه مکان مناسبی به لحاظ فاصله تا شهرستان و حقوق و مزایا بود که بشود نیروهای خودی را از شهرستان و ادارات به آنجا منتقل کرد، پس تقریبا همه می توانستیم به راحتی و با فراغ بال به او بتازیم.
دوباره محکم و بدون هیچ ملاحظه و ترس از دست دادن منافعی می گوییم مدیرعامل سنگ آهن با پشتوانه مسئولین شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای خصوصی سازی و بررسی مجدد آن، صورتجلسه مجعول جداسازی آنومالی های سنگ آهن و همچنین تعهدات انجام نشده صندوق در رابطه با سنگ آهن از جمله تامین خوراک و تکمیل چرخه کامل فولاد توسط این شرکت شکایت کند. این حرفی است که تاکنون و احتمالا به دلایلی که در بالا گفتیم هیچ کدام از مسئولان شهرستان نزدند و اگر این کار انجام نشود و صندوق بدون انجام یا تضمین تعهدات، سنگ آهن را در بورس بفروشد خیانتی بزرگتر از این تاکنون در حق شهرستان نشده است و همه در قبال این امر مسئول هستند.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *