بعد از حرف و حدیث های بسیار برای آزمونهای سنگ آهن و جذب نیروهایی که قبلا قرار بود از طریق موسسات کاریابی انجام شود و چه بسیار از جوانان بیکاری که در این موسسات به امید جذب در سنگ آهن ثبت نام کردند از طریق سیستم داخلی خود شرکت سنگ آهن و برگزاری امتحانات و آزمونهای پر حاشیه، در ادامه بحث در نوع جذب نیرو در منابع طبیعی، این دفعه ظاهرا نوبت به تامین اجتماعی رسیده است.
در رابطه با تامین اجتماعی قبلا در رابطه با سوء استفاده از سهمیه های بافق در کلینیک تامین اجتماعی نوشتیم که از ۵ نفر غیر بومی که از محل چارت خالی بافق جذب شده بودند فقط یک نفر در محل اصلی کار خود مشغول بکار شده بود به این امید که این خبر اشتباه باشد و رئیس تامین اجتماعی یا رئیس کلینیک تامین اجتماعی در بافق پاسخگو باشد و در این زمینه شفاف سازی کند که هیچ زمانی این اتفاق نیفتاد حالا دوباره در جذب تعدادی نیرو در این سازمان حرف و حدیث های ناخوشایندی از سوء استفاده از چارت بافق و ظرفیت خالی ایجاد شده در بافق و برگزاری آزمون صوری به گوش می رسد.
انشاالله که این امر صحت نداشته باشد و رئیس تامین اجتماعی بافق می تواند با صحبت به این شایعات پایان دهد. عنوان شده که تعهد ۵ ساله به جهت ماندن نیروی جذب شده اخذ می شود که واقعا جای سوال است که با وجود نیروی زیاد بومی که محل زندگی شان در شهرستان است چه نیازی به آوردن یک غیر بومی خصوصا غیر ساکن از شهرستانی دیگر در بافق هست تا بخواهیم به زور تعهد او را اینجا نگه داریم؟ این امر خود می تواند به نوعی توهین به بافق و مردم عزیز بافق باشد. اگر واقعا مسئولان تامین اجتماعی در استان و در شهرستان به فکر منافع خود تامین اجتماعی هم باشند که ظاهرا نیستند باید شرط بومی را لحاظ کنند و در صورت عدم وجود نیروی بومی نسبت به جذب غیر بومی و اخذ تعهد اقدام کنند و اگر غیر از این باشد قطعا یک جایی از کار می لنگد.
ضمن اینکه این امر قابل مدیریت است به این شکل که می توان برای نیروهای بومی شرایط یا امتیاز ویژه ای در نظر گرفت تا نیروی غیربومی واقعا متخصص نیز بتواند با تلاش بیشتر یا داشتن شرایط واقعا خاص جذب شود. اما اینکه ما عنوان می کنیم غیر بومی بیشتر تاکید روی افراد غیر ساکن در شهرستان است و آنهایی که ساکن هستند خیلی مشکلی ندارند و جذب آنها بالاخره می تواند از آمار بیکاری بافق کم کند. اما غیر بومی غیر ساکن نه تنها مشکلاتی در آینده برای خود وی ایجاد خواهد شد که برای سازمان هم مشکلات عدیده‌ای خواهد داشت مگر اینکه قرار باشد این افراد سوگولی از امتیاز و جایگاه بافق استفاده کرده و به محض جذب و بعد از مدتی کوتاه به مرکز استان یا شهرستان خود جابجا شوند. 

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *