مدیرانی که چشم خود را بر سختی های کار و مشکلات کارگران بسته اند و مسئولان شهرستان که فقط با دادن شعار حمایت از کارگران (محرک چرخ صنعت) خود را دلسوز این قشر نشان می دهند و کارگرانی که همچنان با ادامه کار در چنین محیطهای پر خطری صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند و باید هر روز بیشتر کار کنند تا پولدار پولدارتر و فقیر فقیر تر شود.
حادثه اولی که به گفته یکی از کارگران آنومالی شمالی حدود شش ماه پیشتر اتفاق افتاده و بخیر گذشته چرا که راننده پس از یک ماه استفاده از مرخصی استعلاجی با بهبودی به کار خود برگشته است. به گفته این کارگر این اتفاق به علت نداشتن ریسه سر بلوک و خالی شدن زیر لاستیک لودر بوده است. مسئولان آنومالی تناژ کم بار را بهانه ای برای حقوق کم  و توجیه کار خود عنوان می کنند و راننده ها که می بینند چاره ای ندارند با سرعت بالا جان خود و دیگری را تهدید می کنند.
با نگاهی به قانون کار متوجه می شوید که مزایا و حقوق نسبتا قانونی است اما عرف کارها در معادن و شرکتهای مشابه رعایت نمی شود حتی رانندگان شهداب در سنگ آهن با آنومالی با کار یکسان دارای تفاوت در حقوق هستند. اگر کسی به محل آنومالی شمالی برود و از نزدیک ببیند متوجه حجم زیاد برداشت خواهد شد و شاید باور نکند که این حجم از بار در زمان یکسال برداشته شده است.
حادثه دوم امروز تراک بدلیل دید محدود ماشین های غول پیکر روی مزدا سر شیفت رفته است. به همین راحتی!!! اگر کمی آن طرف تر رفته بود و این حادثه طور دیگری رقم خورده بود دو نفر …. امروز گرد و خاک زیادی در معدن شده و در گرد و خاک قاعدتا دید محدود می شود ولی بخاطر بردن بار بیشتر کار تعطیل نمی شود. در هنگام پیچیدن تراک به علت ندیدن مزدای سرشیفت که راننده بیل را به محل منتقل می کرده مزدا توسط تراک زیر گرفته می شود. در این حادثه دست سرشیفت می شکند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *