پیشنهاد قابل تامل یکی از فعالین اجتماعی در گروهی در فضای مجازی: انشاالله به جای پیامهای تبریک روز و هفته کارگر که جز نمک پاشیدن به زخم های کارگران حاصل دیگری ندارد بازدید مسئولان از شرکتها و معادن و از نزدیک بررسی شرایط کار و قرارداد و اهتمام جهت حل مشکلات این عزیزان جایگزین شود.
کارگران موتور محرکه تولید در جامعه هستند و در حمایت از آنها قانون نیز وجود دارد، قانونهایی که اگر اجرا میشد این قشر عزیز جامعه کمترین مشکلات را داشتند. اما متاسفانه در شرکتها و معادن به راحتی این قانونها کنار گذاشته شده اند و نهایت مصلحت اندیشی از سوی ناظران صورت می گیرد.
کارگرانی که بیش از ۴۰ نفر در چند ماه از نورد ابویی اخراج یا تسویه حساب شدند و در آنجا نه طرح طبقه بندی اجرا شد و نه شورایی تشکیل شد چه نیازی به تبریک روز کارگر دارند؟ رانندگان و کارگران مشغول در فلات مرکزی و آنومالی شمالی چطور باید صدایشان را به مسئولان برسانند؟ معدن کوشک که هنوز مشکل کولر سرویسهای گرم خود را در ماه مبارک رمضان حل نکرده در شرف تمدید قرارداد و حقوقی که با معادنی مثل چادرملو و سنگ‌آهن تفاوت عمده ای دارد، سنگ آهن هم دست کمی در عدم اجرای قانون ندارد، هیچ شفافیتی در تبدیل وضعیت پیمانکاران وجود ندارد و اساسنامه شوراهای اسلامی کار ناقص اجرا شده و هنوز با بهانه های مختلف از اجرای طرح طبقه بندی طفره می روند.
اگر ناظران ضعیف نبودند!!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *