عصر بافق قصد دارد هر هفته شعری از شعرای بافقی را کار کند تا مردم با شاعران معاصر بافق و شعرهایشان بیشتر آشنا شوند و شعرها همگی با تایید و زیر نظر انجمن ادبی وحشی بافقی که محفلی از شعرای معاصر بافق هست کار خواهد شد. در قدم اول تصمیم گرفتیم برای آشنایی بیشتر مردم به معرفی بیشتر انجمن ادبی وحشی بافقی و کاظم کریمزاده بافقی مسئول این انجمن بپردازیم که مصاحبه زیر حاصل آن است که می خوانید.

عصر: انجمن ادبی وحشی بافقی چند تا عضو فعال دارد؟
کریمزاده: اعضای فعال انجمن بنا به شرایط زمانی متغیر بوده و از ۹۰ نفر تا به الان که حدود ۳۰ نفر هست متغیر بوده است.

عصر: آیا این انجمن منبع درآمدی دارد؟ اسپانسر دارد یا خیر؟
کریمزاده: منبع در آمد انجمن وحشی بافقی تا این لحظه که با شما صحبت میکنم همت جوانان و اعضای انجمن بوده است و پشتیبان مالی به جز اعضاء نداشتیم.

عصر: محل برگزاری جلسات انجمن در حال حاضر کجاست؟
کریمزاده: برگزاری جلسات بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی بافق و اخیرا وعده داده شده که محلی در خانه فرهنگ شهرداری به انجمن ما هم اختصاص داده شود.

عصر: نظرتان در مورد هنرمندان بافقی چیست؟
کریمزاده: بافق منهای عرقی که به وطن دارم به جرات میتوان گفت سرزمین علم، هنر، فرهنگ و به ویژه بلند همتی و بزرگ منشی و جای کار در تمام زمینه های هنری را دارد. هنرمندان بافقی بنظر من کم توقع ترین هنرمندان هستند چرا که در راه نشر هنرشان از هیچ گونه تلاشی دریغ نمیکنند ولی متاسفانه هنر در بافق فصلی و بخشنامه ای هست.

عصر: نظرتان در رابطه با انجمن وحشی بافقی و فعالیت آن چیست؟
کریمزاده: خوشبختانه امروز انجمن ادبی رشد پیدا کرده انجمن ادبی پژواک را داریم انجمن دانشگاه ازاد اسلامی انجمن شعر جوان و انجمن ادبی وحشی بافقی که خوشبختانه همه با هم چون ید واحده همکاری میکنیم و مانند یک خانواده بزرگ برادران و خواهران با هم در راه اعتلای فرهنگ غنی ایران اسلامی تلاش میکنیم .

عصر: آیا اداره فرهنگ و ارشاد فارغ از روسای آن طی سالها توانسته آنطور که باید به بحث ادب، فرهنگ و هنر رسیدگی کند؟
کریمزاده: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق زیر مجموعه ای از فرهنگ اسلامی کل کشور و آن چیزی که مسلم است اکثر مسئولین اداره ارشاد بافق بومی بودند. من میتوانم به جرات بگویم که حتی الامکان تمام توانشان را گذاشتند حالا اگر کاری از پیش نرفته اجازه نداشتند.

عصر: احساس ما این است که اقشار مختلف جامعه هنری چه به لحاظ استقبال و چه به لحاظ نوع نگاه جامعه به هنرمندان در زمینه های مختلف مظلوم واقع شده اند و خصوصا در زمینه شعر که از اصالت بیشتری برخوردار است این اوضاع طی سالیان بدتر بوده است دلیل اصلی را در چه می بینید؟
کریمزاده: برگزار نشدن جشنواره ها یادمانها و بی توجهی به هنر هنرمند نمونه بارزش خود من که بیش از ۴۰ سال شعر گفتم شاید بودجه ای برای چاپ کتاب ندارم و چندین بار عزم جدی برای چاپ کتابم نمودم اما وقتی دیدم بیش از ۳۰ میلیون هزینه میشود شایدم بیشتر جلوی چاپ را گرفتم و تعطیلش کردم.

عصر: آیا مسئولین در زمینه های فرهنگی و ادبی کوتاهی کرده اند؟
کریمزاده: کوتاهی نمیشود گفت ولی بعضی از کارها از مشغله های زیاد اولیا مزید بر علت شده است.

عصر: هر چند که در این سالها اشتیاق نوجوانان و جوانان به ادب و فرهنگ و هنر و تاریخ و … بیشتر شده ولی دلیل اصلی عدم استقبال جوانان در چیست؟
کریمزاده: چون جوانان دوست دارن کاراشون نمود داشته باشه نه از نظر برگزاری شب شعر که الان ما چندین سال که شب شعر مستمری نداشتیم در بافق ولی طوری بود در زمان انجمن در بافق دو یا سه تا برگزاری شب شعر داشتیم و تئاتر من بعنوان اولین کارگردان تئاتر بافق ۵۴ شروع کردم و اولین و آخرین تئاتری که در حسینه ابوالفضل شهرستان بافق اجرا شد توسط اینجانب بود سربداران در سال ۵۷ اوایل انقلاب و بعد از آن تئاتر های خون نامه نبرد، خون سبز، شجاعان کوچک و صدام در دام را کارگردانی کردم و مدت ۱۰ سال به عنوان عضو هیات باز بینی اداره ارشاد بافق و در زمینه خبر و خبر نگاری یک سال و نیم اولین سر دبیر نشریه افق کویر بافق بودم و ۹ ستون مطالب افق کویر را خودم مینوشتم در دفتر افق که مهم تراز همه ستون طنز حسن غصه خور بود و بعد از آن ۶ سال سردبیر نشریه طنز اجتماعی آهن بودم تحت عنوان سیم خار دار و مدتی هم در خدمت هیات سردبیری ماهنامه نخل سبز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق بودم.
ادامه دارد…

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *