اما قبل از ورود به بحث ورزش بافق و باشگاه سنگ آهن می خواهیم به مورد دیگری بپردازیم تا کمی مسائل شفاف تر شود و تصمیم گیری نیز آسانتر، شرکت سنگ آهن مرکزی از روز واگذاری سهام عمده آن به صندوق خصولتی بازنشستگان فولاد برچسب خصولتی خورده و نظارتها روی این شرکت به شدت کاهش یافته است. و به تبع آن باشگاه نیز ادعای خصوصی بودن دارد و قاعدتا نظارت روی آن از طریق نهادهای بیرونی کم هست یا اصلا صورت نمی گیرد. اینها به خودی خود و بالقوه فضای مناسبی برای رشد خیلی موارد است که نمی گذارد باشگاه در مسیر درست و اصولی قرار بگیرد.
اما بعد می خواهیم بین باشگاههای مشابه در شرکتهای سنگ آهنی و فولادی مقایسه ای اجمالی داشته باشیم و ببینیم چقدر تفاوت وجود دارد و چرا؟ دلیل عمده این تفاوتها در قانون است یا کوتاهی مدیران ادوار سنگ آهن یا هیات مدیره باشگاه یا هر کس دیگری؟!
لطفا به این آمار دقت کنید، باشگاه گل گهر کرمان امسال بغیر از بودجه های عمرانی، ۹۰ میلیارد تومان در تیم داری هزینه می کند. مبلغ قرارداد با یک نفر فقط ۱۲ میلیارد تومان می باشد که می تواند با کل بودجه سال باشگاه آهن برابری کند و ۵ میلیارد برای پاداش تیم و کادر فنی در نظر گرفته شده است. تیم داری حرفه ای یعنی این، بودجه باشگاه سپاهان اصفهان ۷۵ میلیارد تومان و بودجه باشگاه فولاد خوزستان ۷۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. ولی متاسفانه بودجه باشگاه آهن روند رو به رشدی نداشته و می شود گفت در این عرصه عقب مانده ایم. طبق اطلاع ما با کمی بالا و پایین بودجه باشگاه از زمان مرحوم دهستانی، احمدیه، عسکری، رحیمی و فلاح بین ۸ تا ۱۲ میلیارد بوده است و اطلاع داریم که بودجه سال گذشته باشگاه آهن حدود ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بوده است. علت این تفاوت که در سالهای گذشته بیشتر شده چیست؟ ما دولتی، خصوصی و خصولتی هستیم و آن باشگاهها هم که خصوصی، دولتی و خصولتی هستند، آنها از کدام قانون استفاده کرده اند تا این چنین در ورزش خود هزینه کنند؟ آیا ما از قوانین بی اطلاع هستیم یا مسئولان سنگ آهن و صندوق و باشگاه کوتاهی می کنند؟
ادامه دارد…

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *