۱۶ هکتار زمینی که ۲۴ سند تک برگ توسط دو رئیس اداره ثبت برای آن صادر شده اکنون دادگاه حکم به ابطال این اسناد داده و فرهنگیان که در این پروژه زمین گرفته اند بلاتکلیف شده اند

محمد حسن تشکری، از مالکان و فروشندگان زمین ۱۶ هکتاری فرهنگیان در گفتگو با عصر بافق:
رییس اداره ثبت اسناد بافق گزارشی تهیه کرده که ریاست قبلی این اداره آقای اعتمادی اشتباه کرده که در سال ۹۴ سند صادر نموده است. این در حالی است که خود شخص رنجبر سند تک برگ یکی از مالکان را در تاریخ ۳۰ فروردین سال ۹۹ صادر و امضاء کرده است.
وی ادامه داد: براستی کجای کار اشکال دارد!! آیا دادستان بافق با مطالعه پرونده ۱۰۰۰ صفحه ای اقدام به مکاتبه با قضات پرونده در یزد نموده و درخواست ابطال اسناد تک برگ را به نفع شرکت سنگ آهن به بهانه دولتی بودن آن صادر کرده است در حالیکه همه جا شرکت سنگ آهن خصوصی اعلام می شود؟
تشکری اذعان داشت: مالک سه دانگ از این ۱۶ هکتار ناصر ترک و سه دانگ مرحوم تشکری و فرزندان است که اسناد سه دانگ از زمین به نام محمد ناصر ترک و سه دنگ باقیمانده نیز برای ده برادر و خواهر هر کدام یک بیست و چهارم و مرحوم بابا یک دوازدهم صادر شده است و همه سند تک برگ دارند که البته تعدادی از برادران و خواهران سهم خود از این زمین را به نام فرزندانشان کرده اند و در حال حاضر این زمین ۳۰ مالک دارد. آن مالکی که سند تک برگ مالکیت خود را با امضاء رئیس فعلی اداره ثبت آقای رنجبر در سال ۹۹ دریافت کرده شخص بنده محمدحسن تشکری فرزند مرحوم حاج محمد هستم و کپی آن خدمت آقای عباسی مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان داده شده هست.
وی در جواب به این سوال که با شرایط فعلی تکلیف فرهنگیان چیست گفت: ما به فرهنگیان گفتیم هر زمان اراده کنید پول شما و خسارت آن پرداخت می شود ولی با توجه به نبود زمین مناسب (به این مساحت و چنین مکانی) این امر ظلم به فرهنگیان است. در هر صورت ما به یزد اعاده دادرسی دادیم و از طریق تهران و رییس قوه قضاییه هم پیگیری می کنیم.
تشکری در پایان و در جواب به این سوال که چه مدت طول خواهد کشید تا تکلیف نهایی این پرونده مشخص شود گفت: به احتمال زیاد تا برج سه و چهار طول بکشد تا جواب دهند.

عصر بافق: ما ریز قانون مربوط به نحوه صدور اسناد تک برگ برای زمینها و همچنین میزان اعتبار این اسناد را اطلاع نداریم ولی طبق صحبتهای بالا برای خود ما سوال شده دلیل عملکرد اینگونه (عملکرد ضد و نقیض و اینکه در قبال این عملکرد تا چه حد مسئول و پاسخگو هستند و در این زمینه قانون چه می گوید) اداره ثبت اسناد بافق چیست که سعی می کنیم در فرصتی مناسب و برای اطلاع افکار عمومی و فرهنگیان عزیز طی مصاحبه ای از ایشان سوال کرده و جوابها را منتشر کنیم.

برچسب ها : ,
  1. جواد

    نام شرکت , شرکت تعاونی مسکن اندیشه فرهنگیان بافق می باشد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *