وقتی بعد از کنفرانس خبری گذشته فرماندار با اصحاب رسانه در متن “چند ماه سرنوشت ساز برای بافق؛ انتقال مقبره وحشی، ارتقاء سبزدشت، ایجاد کارخانجات تعمیر اساسی لکوموتیو در گروی عزم جدی نماینده، فرماندار و مسئولان بافقی” خبرنگار روزنامه آفتاب یزد در استان در نوشته ای غیر مستقیم ما را احساسی خواند و خودمان هم بعدا همان حس بهمان دست داد، واقعا امید داشتیم که حرکات خوبی در ماههای پایانی دولت تدبیر به فرمانداری طلایی مقدم رقم بخورد.
خبر جانمایی پهنه یا شهرک ریلی کشور، حضور سید مهدی طلایی مقدم در تهران و پیگیری مباحث مربوط به ورود شرکت سنگ آهن به بورس، مخالفت ضمنی طلایی مقدم بعد از حضور در تهران با بورسی شدن سنگ آهن بدون انجام تعهدات به عنوان یکی از امضاء کنندگان صورتجلسه ۹۳/۶/۹، خبر پیگیری و دادن درخواستی به وزیر فرهنگ‌ و ارشاد در رابطه با انتقال مقبره وحشی بافقی، قول پیگیری با جدیت تبدیل دهستان سبزدشت در همین دولت به بخش و خارج شدن بافق از تک بخشی از مواردی بود که در آن‌ کنفرانس خبری عنوان شد.
اکنون و بعد از گذشت چند ماه و نزدیک شدن بیشتر به پایان دولت تدبیر و امید باید دید در این زمینه ها چه پیشرفتهایی صورت گرفته است؟ برای موضوع بورسی شدن سنگ آهن که طلایی مقدم از طرف شورای شهر بافق به عنوان نماینده انتخاب شده تا در آینده ثابت کند حرفش با عملش یکی است یا خیر؟ البته در این حضور و پیگیری قرار شده حسن امیرزاده نیز وی را همراهی کند و از وی نیز انتظار هست دست کم مواردی که خود در این مدت عنوان کرده را پیگیری کند نه اینکه بخواهند دوباره همان تعهدات ۷ سال پیش را که انجام نشده در امیدنامه ای که ضمانت اجرای قانونی ندارد درج کنند و بعد از گذشت چند سال مثل مواردی در صورتجلسه گذشته، سهامداران متعدد سنگ آهن برای اجرای این بندها حکم دادگاه بخواهند، موضوع سهام ترجیحی، تخفیف در واگذاری سهام و طلب ۶۰۰ میلیاردی شهر از محل دو درصد صادرات، تامین خوراک سنگ آهن که بعد از ۷ سال هنوز محقق نشده، تکمیل کامل چرخه کامل فولاد و …، در خصوص پهنه ریلی با توجه به اینکه خبر دیگری منتشر نشد امیدواریم این پهنه نیز مانند منطقه ویژه اقتصادی نباشد که بعد از پایان دولت مشخص شود چیزی در کار نبوده است.
در رابطه با انتقال مقبره وحشی بافقی فکر نکنیم دستور گرفتن از وزیر چند ماه طول بکشد و به تازگی نیز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بافق نیز از صورت نگرفتن هیچگونه اقدامی جهت این جابجایی یا ساخت یادبود برای شاعر بلند آوازه بافقی گلایه کرده بود. اما برای بخش شدن سبزدشت نیز در همین دولت چند ماه بیشتر زمان نمانده و تشکیلات دولت نیز در این چند ماه از همین الان درگیر انتخابات شوراهای شهر و روستا شده اند و در آینده ای نزدیک نیز انتخابات رئیس جمهوری و امیدواریم در کنار اینها فرصتی باشد تا بخش شدن سبزدشت و خارج شدن بافق از تک بخشی پیگیری شود.
خارج از این مباحث نیز سید مهدی طلایی مقدم به عنوان فرماندار بافق باید برای مردم بافق مشخص کند که دو درصد فروش معادن از محل چاه گز که از خرداد ماه سال گذشته قطع شده آیا دوباره برقرار شده است و اگر نه چرا و چه پیگیریهایی در این خصوص توسط وی صورت گرفته است؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *