جمله اول درخواست یک ورزشکار بعد از ورود به بحث فوتبال بافق و به لحاظ ما دستور این ورزشکار عزیز بود که راه آینده ما را وسیع تر و قاعدتا سخت تر و مسئولیت ما را بیشتر کرد، جمله دوم لطف بی کران یکی از هنرمندان بافقی که دغدغه کارهای فرهنگی دارند تا جامعه ای بهتر را بسازند که شامل حال ما شد که البته این امر مسئولیتی سترگ و لیاقتی می خواهد که شانه های نحیف و تازه رسته ما در این عرصه هنوز یارای نگهداری آن نیست.
این جمله ها خیلی به دلمان نشست و دلمان خواست متنی بنویسیم و اهدافمان را بیشتر تشریح کنیم. هر جامعه ای برای توسعه متوازن و همه جانبه و برای جلوگیری از رشد و توسعه کاریکاتوری که سم مهلک بوده و نمونه هایی در اطراف ما نیز وجود دارد باید در تمام زمینه ها و عرصه ها مختلف رشد کرده و برای تمامی سلایق برنامه داشته باشد و اجازه دهد تا در قالب قانون، دین مبین اسلام و عرف جامعه ضمن توسعه صنعت و اشتغال با بومی سازی و فرهنگ سازی، شکوفایی در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، تربیتی، ورزشی، هنری، فرهنگی، ادبی، گردشگری و … اتفاق بیفتد.
فوتبالیهای شهرستان خیلی به ما لطف داشتند، بعد از صحبتهای بسیار کمبودها و نواقص ما را که در شروع هر کاری اجتناب ناپذیر است با بزرگواری پذیرفته و ما راهنمایی های ارزشمندشان را در کوله بارمان نهادیم. دست یاری به سوی دیگر رشته‌های ورزشی دراز می کنیم که باید به هم در مسیر جدید کمک کنیم و آینده بهتری بسازیم. می خواهیم به هنر، حواشی آن و سختیهای کارهای هنری بیشتر وارد شویم تا بیشتر مردم در جریان کارهای این قشر فرهیخته و خاص جامعه قرار بگیرند. هنر دنیای نامتناهی است که می تواند به هر جایی سرک بکشد و برای هر مقصودی ابزاری برای استفاده یا حتی سوء استفاده شود. هنر حکم چاقو را دارد که در دنیا از آن برای پیشبرد اهداف مختلف حالا خوب یا بد استفاده می شود.
رشته های نویسندگی، نقاشی، موسیقی، خوشنویسی، فیلم سازی، تئاتر، انیمیشن، برنامه های کوتاه و … می تواند سطحی یا عمقی باشد، می تواند دارای اهداف سطحی، منفعت طلبانه و جاه طلبانه باشد و در نقطه مقابل می تواند به مسائل و مشکلات جامعه و مردم از روی درد و دلسوزی و هم جهت با منافع عمومی و مردم ورود کرده و در راستای ساختن جامعه ای بهتر و پویاتر و شادتر فرهنگ سازی کند.
هنر باید عمق داشته باشد، با ورود ما به این عرصه لطف بی کران هنرمندان عزیز این خطه که هنوز به سراغ چند نفر بیشتر نرفتیم شامل حال ما شد اما گلایه هایی هم بود، نگرانیهایی هم بود و ما درک می کنیم و چه خوب است این درک متقابل باشد چرا که ماها اگر نتوانیم کمبودها، معضلات و مشکلات امور خود را درک‌ کنیم چطور انتظار داریم سیاسیون و مسئولان مشکلات ما را درک کنند؟! اختلاف نظرها در هر قشری وجود دارد، اما یکی شدن و داشتن هدفی والاتر در عین اختلافهای جزئی می تواند شگفت انگیز باشد. عصر بافق دلنگرانی برخی از پیشکسوتان این عرصه ها را درک می کند، اما قبول کنیم که عصر بافق می خواهد در آستانه ۴ سالگی خود پوست اندازی کند و در مسیر جدیدتر و پویاتر و موثرتری با جامعه هدف بیشتر اما با همان امکانات محدود گذشته قرار بگیرد. ما احساس کردیم برای توسعه و حرکت به سمت جامعه ای پرنشاط و شاداب که سرشار از امید است در تمام عرصه ها باید به قانون بازگردیم، قانونها را بازیابی و پررنگ کنیم.
در زمینه های مختلف ورود کرده و برای تمام سلایق و افراد با دیدگاههای مختلف برنامه داشته باشیم. خداوند بزرگترین آفریننده زیباییهاست و زیبایی را دوست دارد، در دید هر فردی زیبایی به نوعی معنا و مفهوم پیدا می کند و ما باید به همه این انواع نگاه که در واقع واحد است در جامعه احترام بگذاریم و برایش برنامه داشته باشیم وگرنه برایمان برنامه می ریزند و جذب می کنند.
در این مسیر حتما واکنشهای سختی در پیش داریم اما نگران نیستیم، ما درک کردیم باید جامعه در هر زمینه و سلیقه ای شکوفا شود تا مردم از شکوفایی و رشد روزافزون آن لذت ببرند و شادتر زندگی کنند. لیاقت ما در نظامی اسلامی زندگی پر از نشاط، توسعه، اشتغال و شکوفایی روزافزون استعدادها در تمامی زمینه هاست.
ایران کوچک ما شهرستان دارالشجاعه و دوست داشتنیمان، پاره تنمان و وطن عزیزمان بافق است که باید برای ساختن آن و خلق فردایی بهتر برای آن و فرزندان و نوادگانمان همگی با هم بپا خیزیم و تلاش کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *